Την Καθαρά Δευτέρα το κατάστημά μας στο Χαλάνδρι θα είναι ανοικτό 10:00-18:00

Το Κρασί στο Διαδίκτυο: IMW Forging Links Symposium, Bordeaux 2010

"Το κρασί στο Διαδίκτυο" ήταν το θέμα μιάς εξαιρετικά ενδιαφέρουσας συζήτησης, που έγινε στα πλαίσια του 7ου Συμποσίου του Ινστιτούτου των Masters of Wines (IMW), με θέμα "Forging Links", που έγινε από τις 24 έως και τις 27 Ιουνίου στο Bordeaux.

Το panel αποτελούσαν εξέχουσες φυσιογνωμίες του διεθνούς οινικού χώρου: Η Jancis Robinson MW, πασίγνωστη συγγραφέας Οίνου, παρουσιάστρια και κριτής, ο Rowan Gormley, ιδρυτής του Naked Wines, ο Eric LeVine, ιδρυτής του Cellartracker.com και o Mike Linton, ειδικός στο marketing των κρασιών, που με συντονιστή τον Γάλλο Christophe Macra MW, συζήτησαν για το Κρασί στο Διαδίκτυο.

Οι απόψεις αλλά και οι διαπιστώσεις τους ήταν εντυπωσιακές, γιατί καταρρίπτουν κάποιες καθιερωμένες και ευρύτατα παραδεκτές αντιλήψεις σχετικά με το κρασί στο Internet.

Η συζήτηση περιστράφηκε γύρω από θέματα όπως οι "αυθεντίες" και οι ειδικοί των κρασιών σήμερα, η αξία του Blogging, οι αξιολογήσεις των κρασιών, τα Κοινωνικά Δίκτυα (και Twitter) καθώς και το κρασί στα κινητά τηλέφωνα.

Σταχυολογούμε εδώ κάποιες από τις απόψεις των συζητητών:

Η Jancis Robιnson διαπίστωσε ότι η εποχή του Wine Guru, αυτού που είναι αυθεντία και που δεν έχει καμμιά επαφή απ' ευθείας με τον καταναλωτή, εχει ήδη παρέλθει οριστικά. Δεν είναι μόνο οι επιτυχημένοι Bloggers που αντικαθιστούν τους "ειδικούς", είναι επίσης οι ίδιοι οι καταναλωτές! Το πραγματικά συναρπαστικό της εποχής είναι ότι όλοι έχουν φωνή, όλοι μπορούν να ακουστούν!

Όλοι στο Panel υποβάθμισαν την επίδραση των Bloggers οίνου, διαπιστώνοντας ότι επιτυχημένοι Bloggers είναι ελάχιστοι, και ακόμα λιγότεροι αυτοί που επηρρεάζουν τις οινικές μας επιλογές.

Ο Mike Linton παρατήρησε ότι το Blogging είναι σαν την ομιλία: Δεν έχει νόημα αν δεν υπάρχει κάποιος στο δωμάτιο να σε ακούσει. Γενικά, όλοι συμφώνησαν ότι το bloggin δεν είναι αποτελεσματική μέθοδος προώθησης των πωλήσεων ενός οινοποιείου. Είναι μιά δουλειά που απαιτεί πολύ ενέργεια, καθημερινή ενημέρωση... Υπάρχουν βέβαια εξαιρέσεις του κανόνα, και αυτό συμβαίνει κυρίως στα πολύ μικρά οινοποιεία, που δεν διαθέτουν τα κανάλια προώθησης και πωλήσεων. Και είναι καλύτερα αντί να φτιάχνει ο καθένας το δικό του Blog, να γράφει σχόλια εκεί που οι αναγνώστες, το κοινό, ήδη υπάρχουν...

Μιά άλλη επανάσταση που συντελείται: Σήμερα, οι "κριτές" των κρασιών είναι οι ίδιοι οι καταναλωτές, που ουσιαστικά υποκαθιστούν τους "ειδικούς", γράφοντας την άποψή τους σχετικά με τα κρασιά που καταναλώνουν. Ο Eric LeVine παρατήρησε ότι στο cellartracker.com εμφανίζονται 1500 κριτικές κρασιών/ημέρα, και πάνω από 1.500.000 κριτικές καταναλωτών φιλοξενούνται ήδη στο site του Cellar Tracker! Υπάρχει ένας τεράστιος αριθμός νέων, αξιόλογων κρασιών κάθε χρόνο που είναι αδύνατο να παρουσιαστούς από τους επαγγελματιες του χώρου. Οι καταναλωτές εξελίσσονται σε μιά σημαντική δύναμη επιρροής. Μπορεί να μην έχουν το "λεξιλογιο", αλλά το μοντέλλο της κριτικής από τους καταναλωτές είναι ήδη καθιερωμένο από την Amazon, εδώ και χρόνια...

Πως οι καταναλωτές "καταναλώνουν" πληροφορία σε ένα θέμα τόσο πολύπλοκο όσο το κρασί; Και είναι σημαντική η "κρίση" ανθρώπων σαν εμάς τους ίδιους, τι μας αρέσει, τι όχι... είναι ακριβώς το ίδιο που συμβαίνει με τις ταινίες του κινηματογράφου, παρατήρησε ο Mike Linton: Αν εμπιστεύεσαι κάποιους φίλους, ρωτάς αυτούς, μέσα από το internet, με email, από το τηλέφωνο κλπ. και δεν σε ενδιαφέρει τι θα πει ο κριτικός του κινηματογράφου. Γι' αυτό και σήμερα οι ταινίες καταρρέουν -αν είναι κακές- πολύ πιο γρήγορα (σε μιά-δυό μέρες μετά την πρεμιέρα!) από ότι παλιότερα, που όλοι περίμεναν την άποψη των κριτικών στος εφημερίδες και τα περιοδικά... Το ίδιο σταδιακά συμβαίνει με το κρασί.

Αλλά και η επίδραση των κοινωνικών δίκτύων είναι καταλυτική: Σήμερα ο κόσμος περνάει περισσότερη ώρα στα Κοινωνικά Δίκτυα (Facebook, Twitter κλπ) από ότι σε emails, και αυτό αληθεύει περισσότερο για τις νεωτερες γενιές. Το γεγονός αυτό επηρεάζει το marketing, που όμως εδώ είναι εντελώς διαφορετικό: Δεν προκειται να πουλήσει κανείς λέγοντας "Αγοράστε τα κρασιά μου" στο Facebook. Αντίθετα, πετυχημένο marketing στο Facebook αφορά στην ενημέρωση των φίλων και του κοινού στις δραστηριότητες αυτού που προβάλλεται. Αλλά όλοι συμφώνησαν ότι η μεγάλη επίδραση του Facebook είναι η επιτάχυνση των συζητήσεων σχετικά με το κρασί... ανταλλαγή απόψεων που κάποτε θα έπαιρνε εβδομάδες ή και μήνες να γίνει, σήμερα γίνεται μέσα σε μιά-δυό ημέρες!

Μια προτροπή απο τα μέλη του panel, σε όσους θέλουν να προβάλλουν το κρασί μέσα από το Internet, είτε είναι παραγωγοί, είτε μεταπωλητές:

"Πλησιαστε το Internet όχι σαν ένα άλλο αντικείμενο marketing που θα ξοδέψετε χρήματα: Πλησιάστε το σαν εργαλείο για να εξοικονομήσετε χρήματα από άλλες δραστηριότητες, έτσι ώστε να μειώσετε τα κόστη σας και να μπορείτε να πουλάτε τα κρασιά σας φθηνότερα, στην σωστότερη τιμή."

Δείτε την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα αυτή συζήτηση. Ιδιαίτερα αν είστε παραγωγός ή επαγγελματίας του Οίνου κατα οποιονδήποτε τρόπο. Ξεκαθαρίζει πάρα πολλές από τις λανθασμένες αντιλήψεις σχετικά με την χρήση του internet, δίνει κατευθύνσεις, αποκαλύπτει τις σύγχρονες τάσεις... Και επιβεβαιώνει κάτι που εμείς, στο House of Wine υποστηρίζουμε σε κάθε ευκαιρία: Το Internet είναι το σύγχρονο, αλλά και το μελλοντικό μέσο πώλησης του κρασιού: Συνδυάζει την άμεση πληροφόριση, τις καλές τιμές, την τεράστια ποικιλία, τις σύγχρονες τάσεις στο Marketing. Με μιά όμως προυπόθεση: Ότι όποιος το χρησιμοποιεί, να το χρησιμοποιεί σωστά, και -κυρίως- όπως "ταιριάζει" στο νέο αυτό μέσο.

 

MW Symposium - 25 ιουνίου 2010 - Wine on the Web από το Masters of Wine σε Vimeo.

Μοιραστείτε το άρθρο: