Η παγκόσμια αγορά κρασιού σε αριθμούς
- Γράφει η/ο House of Wine
- 8 Ιαν 2012
Έτσι, η παγκόσμια αγορά κρασιού αναπτύχθηκε κατά 1,6% το 2009 όσον αφορά στον τζίρο, και έφθασε τα 263,8 δις δολάρια, ενώ, όσον αφορά στον όγκο, αυξήθηκε κατά 0,3% σε 21.412 εκατομμύρια λίτρα. Και οι προβλέψεις ανάπτυξης δεν είναι άσχημες: Οι ειδήμονες προβλέπουν ότι το 2014 η παγκόσμια αγορά κρασιού θα φθάσει τα 291,5 δις δολάρια, μια αύξηση 10,5% σε σχέση με το 2009. Και βέβαια, το μη αφρώδες κρασί χαρίζει το 80,5% του τζίρου στην παγκόσμια αγορά.
Η ευρωπαϊκή αγορά είναι η μεγαλύτερη του κόσμου: αποτελεί το 74,9% του συνόλου.
Είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό ότι το 4,2% των παγκοσμίων πωλήσεων γίνεται από μια εταιρεία με ζωή 230 ετών και έδρα την Βουργουνδία, την Patriarche. Αλλά και ότι οι τρεις κορυφαίοι παραγωγοί συνεισφέρουν το 8,3% της παγκόσμιας παραγωγής σε όγκο.
Είναι χαρακτηριστικό της παγκόσμιας αγοράς ότι οι παραγωγοί αποφεύγουν την οριζόντια εξάπλωση των δραστηριοτήτων τους στην λιανική πώληση ή στο εμπόριο, ενώ αντίθετα πολλοί είναι αυτοί που αγοράζουν πρώτη ύλη από ανεξάρτητους αμπελουργούς, σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που να ρυθμίζουν αποφασιστικά τις ποικιλίες που αναπτύσσονται γρηγορότερα.
Όσο τα χρόνια περνούν τόσο δυσκολότερη γίνεται η είσοδος νέων παικτών-οινοποιών στην αγορά, κυρίως λόγω των αυξανομένων δυσκολιών που προκύπτουν από τους κανόνες που εισάγουν πολλά κράτη και τις αυστηρές πια απαιτήσεις σε εξοπλισμό, συνθήκες υγιεινής, κανόνες οινοποίησης κλπ., αλλά και στα μεγάλα κεφάλαια που απαιτούνται και που οι Τράπεζες δεν είναι πρόθυμες όσο πριν από μερικά χρόνια να δώσουν.
Ενδιαφέροντα είναι επίσης τα στοιχεία της κατά κεφαλή κατανάλωσης οίνου στις χώρες με πληθυσμό πάνω από 100.000 κατοίκους.
Την πρωτοκαθεδρία (στοιχεία του 2008) διατηρεί η Γαλλία, με 53,22 λίτρα/κάτοικο, και με το Λουξεμβούργο σε απόσταση ...αναπνοής, με 52,7 λίτρα/κάτοικο που χάνει την πρώτη θέση που κατείχε το 2004.
Η Ελλάδα, στην 10η θέση με 32,75 λίτρα/κάτοικο, είναι από τις λίγες χώρες που παρουσιάζει αύξηση στην κατανάλωση οίνου από το 2004, κατά 6,06% ενώ την μεγαλύτερη αύξηση έχει να δείξει η Σλοβενία, με 46,63%, ενώ και η Ουγγαρία παρουσιάζει αξιοζήλευτη αύξηση της τάξης του 13,64%.
Ο πίνακας που ακολουθεί παρουσιάζει την εξέλιξη της κατανάλωσης οίνου το 2004-2008 στις 20 πρώτες σε κατανάλωση χώρες.
Χώρα | Πληθυσμός | 2004 | 2008 | Διαφορά | |
1 | Γαλλία | 60.876 | 54,57 | 53,22 | -2,47% |
2 | Λουξεμβούργο | 474 | 55,44 | 52,7 | -4,94% |
3 | Ιταλία | 58.133 | 48,68 | 50,06 | 2,83% |
4 | Πορτογαλία | 10.605 | 46,32 | 44,32 | -4,32% |
5 | Σλοβενία | 2.010 | 29,85 | 43,77 | 46,63% |
6 | Κροατία | 4.494 | 41,29 | 41,16 | -0,31% |
7 | Ελβετία | 7.523 | 38,98 | 36,22 | -7,08% |
8 | Ουγγαρία | 9.981 | 30,86 | 35,07 | 13,64% |
9 | Ισπανία | 40.398 | 34,4 | 32,92 | -4,30% |
10 | Ελλάδα | 10.688 | 30,88 | 32,75 | 6,06% |
11 | Αυστρία | 8.193 | 29,29 | 30,26 | 3,31% |
12 | Δανία | 5.540 | 29,57 | 27,52 | -6,93% |
13 | Αργεντινή | 39.292 | 27,84 | 26,8 | -3,74% |
14 | Γουινέα | 540 | 25,96 | 25,36 | -2,31% |
15 | Βέλγιο | 10.379 | 23,87 | 25,29 | 5,95% |