Έξω πάμε καλά: Τα κορυφαία εστιατόρια των ΗΠΑ ψηφίζουν ελληνικά κρασιά! Έξω πάμε καλά:

Ποτέ δεν ήταν πιο επίκαιρη η ρήση του Κωνσταντίνου Καραμανλή (του Μεγάλου): "Έξω πάμε καλά..." και αυτή ισχύει ιδιαίτερα για το κρασί. Τα καλά νέα έρχονται το ένα μετά το άλλο.

Το εγκυρότατο Αμερικάνικο περιοδικό Wine & Spirits, στο τεύχος του Απριλίου, δημοσίευσε τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης που αφορούσε στα κρασιά που διαθέτουν στις λίστες τους τα μεγαλύτερα εστιατόρια της Αμερικής (The Annual Restaurant Poll). Είναι μια δημοσκόπηση που διεξάγεται κάθε χρόνο και που μέχρι σήμερα ΠΟΤΕ δεν περιέλαβε κάποιο ελληνικό κρασί. Είναι λοιπόν ιδιαίτερα εντυπωσιακό αλλά και ευχάριστο για την ελληνική οινοποιία το γεγονός ότι εφέτος η "παράδοση" αυτή κυριολεκτικά συντρίφτηκε: Ούτε ένα, ούτε δύο αλλά οκτώ(8) παρακαλώ ελληνικά κρασιά έχουν τη θέση τους στην πολύ σημαντική αυτή λίστα!

Μέχρι τώρα, οι διακρίσεις έρχονταν από γευστικές δοκιμές περιοδικών, οργανώσεων οίνου, εκθέσεων κλπ. Διακρίσεις δηλαδή προερχόμενες από "ειδικούς" γευσιγνώστες. Αυτή τη φορά επιτρέψτε μας να πούμε -χωρίς καθόλου να υποτιμούμε την καθοδηγητική γώμη των κριτικών του οίνου- ότι η διάκριση αυτή είναι πολύ πιο σημαντική: Δείχνει την στροφή της προτίμησης του Αμερικανικού κοινού, των Αμερικανών καταναλωτών στα ελληνικά κρασιά. Και αυτό γιατί οι λίστες των σημαντικών εστιατορίων των ΗΠΑ δεν θα στέκονταν ούτε ημέρα αν δεν απηχούσαν τις προτιμήσεις των πελατών τους.

Είναι δε ιδιαίτερα ενθαρρυντική και για ένα ακόμη λόγο: Μόλις τον περασμένο Οκτώβριο δημοσιεύτηκε η έρευνα που έκανε στις ΗΠΑ για λογαριασμό του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων, η εταιρεία Kairos Consumers , με έμφαση σε 4 παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα, όπως η φέτα, το κρασί, οι ελιές και το ελαιόλαδο. Σε αυτή "οι Αμερικανοί καταναλωτές έδειξαν περιορισμένη γνώση σχετικά με το ελληνικό κρασί και σχετική απροθυμία να το αγοράσουν, εξαιτίας κυρίως αρνητικών εμπειριών σε «ελληνικά εστιατόρια» των ΗΠΑ...." αφού -κατά την ίδια έρευνα, για το ελληνικό κρασί- "το 76% των Αμερικανών δηλώνει ότι «δεν έχει καμία προσδοκία», το 12% το χαρακτηρίζει «δυσεύρετο», το 11% παρόμοιο με άλλα μεσογειακά κρασιά, 2% παρόμοιο με άλλα επιτραπέζια κρασιά και το 2% «φθηνό»."

Ανάμεσα, λοιπόν, στις 50 δημοφιλέστερες ετικέτες στις λίστες των Αμερικάνικων εστιατορίων, περιλαμβάνονται και 8 κρασιά πολύ σημαντικών Ελληνικών οινοποιείων. Πρώτη μεταξύ των Ελληνικών η ΓΑΙΑ Οινοποιητική με τον Θαλασσίτη και τον Ερυθρό Νότιο (Αγιωργίτικο). Στη 2η θέση έρχεται το Κτήμα Σπυρόπουλου με τη Μαντινεία του και το βιολογικό του Αγιωργίτικο, στην 3η o Μπουτάρης με τη Νάουσα, αλλά και με τη Σαντορίνη του, ενώ στην 4η κατατάσσεται το Κτήμα Σκούρα με τη Νεμέα και το Μοσχοφίλερό του.

Είναι επίσης ιδιαίτερα ενθαρρυντική η δήλωση -στην ίδια έρευνα- του Sommelier του πολύ γνωστού εστιατορίου  της Νέας Υόρκης Molyvos Kamal Kouri για τα ελληνικά κρασιά "΄Παλιά φοβόμουν ότι μερικές φορές ο κόσμος θα θεωρούσε ότι μια φιάλη (Ελληνικού κρασιού) δεν θα άξιζε τα την τιμή της... Τώρα δεν έχω ποτέ αυτό το φόβο. Η ποιότητα είναι εκεί."

Το House of Wine συγχαίρει όλους τους παραγωγούς των οποίων τα κρασιά συμπεριελήφθησαν στον πολύ σημαντικό αυτό κατάλογο, και εύχεται τον επόμενο χρόνο περισσότερα Ελληνικά κρασιά να βρεθούν ανάμεσα στα δημοφιλέστερα κρασιά των αμερικανικών εστιατορίων.