Παραγωγοί και Internet Από τον Τ. Πικούνη

Μόλις πριν λίγες ημέρες ένα πολύ καλό (και σύγχρονο) οινοποιείο μας έστειλε με email ένα Δελτίο Τύπου. Κάθε μήνα παίρνουμε κάποια Δελτία Τύπου από διάφορα (συνήθως τα ίδια) οινοποιεία. Οι λόγοι που αναφέρομαι στο συγκεκριμένο είναι δύο: Ο πρώτος, το γεγονός ότι ήταν το πρώτο που παίρναμε από το οινοποιείο αυτό, και ο δεύτερος ότι προερχόταν από εξωτερικό "σύμβουλο επικοινωνίας" του οινοποιείου, πράγμα το οποίο σπάνια συμβαίνει, και αυτό είναι ένδειξη επαγγελματισμού ασφαλώς. Το email ευγενικά τελείωνε με την προτροπή "να επικοινωνήσουμε μαζί τους για οποιαδήποτε διευκρίνιση".

Ανοιχτές ΠόρτεςΩς εδώ όλα καλά...

Έλα όμως που χρειαζόμασταν κάποια διευκρίνηση! 'Όμως... όταν χρειάστηκε να επικοινωνήσουμε, απάντηση δεν πήραμε ποτέ. Και όταν επισκεφθήκαμε τις ιστοσελίδες του συγκεκριμένου οινοποιείου, ο "επαγγελματισμός" που διακρίναμε στην αρχή απλά πήγε περίπατο. Και αυτό γιατί, προσπαθώντας να ενημερωθούμε για το θέμα για το οποίο ο "εξωτερικός σύμβουλος επικοινωνίας" ποτέ δεν μας ...επικοινώνησε, πήγαμε στις σελίδες των νέων του Οινοποιείου όπου και αντιμετωπίσαμε το-δυστυχώς- σύνηθες φαινόμενο: Το πιό πρόσφατο νέο ήταν του ...2009(!). Η εντύπωσή μας ήταν ότι το οινοποιείο... είχε κλείσει εδώ και δύο χρόνια! Υπήρχαν αναφορές σε εκδηλώσεις που θα γίνουν το 2009, σε "πρόσφατα θέματα", πάλι του 2009... Εικόνα εγκατάλειψης, που δυστυχώς αντανακλούσε σε όλη την εταιρεία.

Γιατί τα γράφουμε όλα αυτά; Πρώτα απ' όλα, γιατί αγαπάμε το ελληνικό κρασί και θέλουμε να το δούμε να πηγαίνει μπροστά. Γιατί όλες οι πρόσφατες -και πάρα πολλές- επιτυχίες, βραβεία, αναφορές κλπ των ελληνικών κρασιών στο εξωτερικό πρέπει να προβληθούν. Και σήμερα, είτε αρέσει σε κάποιους είτε όχι, η ΚΥΡΙΑ μέθοδος προβολής είναι το Internet! Το κάνουμε επίσης γιατί γνωρίζουμε το Internet. Η προηγούμενη μεγάλη μας εμπειρία μας επιτρέπει να έχουμε άποψη, και η άποψη αυτή εκφράζεται για το καλό των Ελλήνων οινοπαραγωγών και μόνο.

Βεβαιώνοντας λοιπόν από την αρχή την καλή μας προαίρεση, θα μας επιτρέψετε να πούμε συμβουλευτικά ένα "πρέπει" και αρκετά "δεν πρέπει".

Το μοναδικό "πρέπει" αφορά τους παραγωγούς που δεν έχουν παρουσία στο Internet. Σήμερα, όποιος οινοποιός δεν βρίσκεται στο Internet, απλά ...δεν υπάρχει! Και ας έχει τα καλύτερα κρασιά του κόσμου! Δεν το λέμε εμείς, το λένε οι στατιστικές μιας αγοράς που κάθε χρόνο μεγαλώνει και μιας μεθόδου πληροφόρησης που σήμερα κυριαρχεί. Και δεν μιλάμε για αγορές από το Internet. Μιλάμε κυρίως για την πληροφόρηση μέσα από το Internet! Μιλάμε για όλους αυτούς που θα αναζητήσουν κρασί στο Internet και θα το αγοράσουν από όπου τους βολεύει-από την κάβα της γειτονιάς τους, από το Super Market, από eshop... Αν κάποιος δεν μπορεί να βρει τα κρασιά σας με μια απλή αναζήτηση στο Google, θα βρει κάποιου άλλου παραγωγού τα κρασιά, θα διαβάσει για αυτά και θα τα αγοράσει. Και αν εσείς προσωπικά δεν έχετε καμιά σχέση με computers και Internet, μην πέσετε στην παγίδα του "ότι δεν γνωρίζετε δεν υπάρχει"!

Πρέπει λοιπόν ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να έχετε παρουσία στο Internet.

Τα "δεν πρέπει" αφορούν στα υπάρχοντα Sites (ιστοσελίδες) παραγωγών, και αποτελούν επισημάνσεις βασικών λαθών που γίνονται συνήθως.

Πρώτα απ' όλα, σκεφτείτε τι απαιτεί ο επισκέπτης των ιστοσελίδων σας. Απαιτεί λοιπόν να βρεί αυτό που ψάχνει γρήγορα και εύκολα (αν ψάχνει για κάτι συγκεκριμένο), και να πάρει μια γρήγορη πληροφόρηση για το ποιοί είστε και ποιά τα προϊόντα σας. Οτιδήποτε τον καθυστερήσει, οποιαδήποτε δυσκολία αν αντιμετωπίσει, θα φύγει αμέσως! Θα πρέπει να συνειδητοποιήσετε ότι ο χρόνος του επισκέπτη στο Ιντερνετ είναι πολύτιμος: Ο μέσος χρόνος παραμονής επισκέπτη στο Site του House of Wine είναι μόλις έξη (6) λεπτά, και -με τα διεθνή standards- είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ!

Μην ξεκινήστε να φτιάξετε το Super-Site που είτε ονειρευτήκατε είτε σας έπεισε ο κατασκευαστής -στον οποιο το αναθέσατε- ότι πρέπει να έχετε! Η κατασκευή του Site είναι η εύκολη και η φθηνότερη δουλειά, η συντήρηση και ενημέρωσή του η δύσκολη και η -κατά πολύ- ακριβότερη. Ανάλογα λοιπόν με τις οικονομικές σας δυνατότητες θα πρέπει να είναι και το μέγεθος και η πολυπλοκότητα του Site σας.

Το Α και το Ω της επιτυχίας του site σας είναι να δείχνει και να είναι ενημερωμένο -και τα μεγάλα sites απαιτούν σχολαστική και καθημερινή ενημέρωσή! Τίποτε άλλο δεν κάνει ένα Site ζωντανό και ευχάριστο περισσότερο από αυτό! Ούτε η εμφάνιση, ούτε ο σχεδιασμός (design), ούτε ακόμη και η λειτουργικότητα. Είναι καλύτερα να μην διαθέτετε Site, από το να μην είναι ενημερωμένο -up to date- μέχρι την τελευταία ημερομηνία! Και η ενημέρωση κοστίζει, και κοστίζει πολύ. Γι' αυτό, αν δεν έχετε τον αντίστοιχο προϋπολογισμό, περιορίστε εκείνους τους τομείς που απαιτούν καθημερινή ή συχνή ενημέρωση. Τέτοιοι είναι οι σελίδες με "Τα Νέα του Οινοποιείου μας", "Εκδηλώσεις", φόρμες επικοινωνίας, Newsletters... Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο για τον επισκέπτη να βλέπει στην σελίδα "Τελευταία Νέα μας" ότι το τελευταίο σα