Την Καθαρά Δευτέρα το κατάστημά μας στο Χαλάνδρι θα είναι ανοικτό 10:00-18:00

Επιχειρηματικό Δώρο: Τα 7 θανάσιμα «αμαρτήματα» κατά την επιλογή του

Επιχειρηματικό Δώρο: Τα 7 θανάσιμα «αμαρτήματα» κατά την επιλογή του Εμφανίζεται με πολλά ονόματα: Επιχειρηματικό Δώρο, Εταιρικό Δώρο, Επαγγελματικό Δώρο...

Τι ακριβώς είναι όμως το "επιχειρηματικό δώρο"; Τι εξυπηρετεί και πότε γίνεται; Ποια είναι η διαδικασία αλλά και τα κριτήρια επιλογής του; Πόσο θα πρέπει να στοιχίζει; Μπορεί το επιχειρηματικό δώρο να είναι προσωπικό;

Αυτά και άλλα πολλά έρχονται στο μυαλό των υπεύθυνων για την αποστολή των δώρων μιας επιχείρησης, ιδιαίτερα όσο πλησιάζουν οι Χριστουγεννιάτικες γιορτές...

Το επιχειρηματικό δώρο - ή εταιρικό δώρο- είναι το δώρο που γίνεται από μια επιχείρηση προς τους πελάτες της, τους συνεργάτες της, τους προμηθευτές της ή προς πρόσωπα που παίζουν ή μπορεί να παίξουν -έμμεσα ή άμεσα- ρόλο στην εξέλιξη και πορεία της επιχείρησης. Και σκοπό έχει να δώσει στον αποδέκτη την μεγαλύτερη δυνατή ικανοποίηση αλλά και να εκφράσει και την εκτίμηση της εταιρείας προς το πρόσωπο αυτό. Ταυτόχρονα, με το εταιρικό δώρο, γίνεται προσπάθεια να βελτιωθεί και να αναβαθμιστεί η εικόνα που έχει ο παραλήπτης του εταιρικού δώρου για την εταιρεία ή επιχείρηση.

Συχνά -και ιδιαίτερα στο παρελθόν- η "μαζικότητα" ήταν το χαρακτηριστικό του επιχειρηματικού δώρου: Ο Γενικός Διευθυντής ενέκρινε τον προϋπολογισμό, και μέσα σε αυτόν το τμήμα των Δημοσίων Σχέσεων (PR) προσπαθούσε να χωρέσει τον αριθμό των επαγγελματικών δώρων που έπρεπε να γίνουν. Συνήθως επιλεγόταν ένα δώρο στο κόστος που προϋπολογίστηκε, ή δύο δώρα ανάλογα με την σπουδαιότητα του παραλήπτη, και ...αυτό ήταν. Αποτέλεσμα: Οι παραλήπτες αυτών των δώρων γέμιζαν στις γιορτές με επιχειρηματικά δώρα -χαρτοκόπτες, στυλό, "δερμάτινα" ημερολόγια με το λογότυπο της εταιρείας και άλλα "μπιχλιμπίδια" ακριβά ή φθηνά, που είτε παραχώνονταν σε κάποιο συρτάρι, είτε χαρίζονταν, είτε πετιούνταν.

Υπάρχουν κάποια κλασσικά λάθη που γίνονται κατά την διαδικασία επιλογής των επιχειρηματικών δώρων. Είναι πολλά, αλλά χάριν της οικονομίας του χρόνου σας θα αναφέρουμε εδώ τα 7 σημαντικότερα, και το πως μπορείτε να αποφύγετε το κάθε ένα.

Λάθος 1ο: Το επιχειρηματικό δώρο ΔΕΝ είναι διαφήμιση της εταιρείας που το στέλνει και των προϊόντων της. Ελάχιστοι θα κρατήσουν επάνω στο γραφείο τους ένα ημερολόγιο με το λογότυπο της εταιρείας σας, ή θα χρησιμοποιήσουν ένα "διαφημιστικό" στυλό. Αν επιδιώκετε το δώρο σας να "υπενθυμίζει" στον παραλήπτη εταιρεία σας, αυτό μπορεί να επιτευχθεί κυρίως με την χρηστικότητα της συσκευασίας: Μιά ωραία ξύλινη ή δερμάτινη συσκευασία που μπορεί να χρησιμοποιηθεί π.χ. σαν κοσμηματοθήκη, ένας δίσκος, ένα καλάθι που μπορεί να γίνει θήκη περιοδικών όχι στο γραφείο, αλλά στο σπίτι του παραλήπτη...

Λάθος 2ο: Μην στέλνετε δώρα που μπορεί να θεωρηθούν κατώτερα του επιπέδου- οικονομικού, αισθητικού κλπ- του παραλήπτη. Ένα επιχειρηματικό δώρο μπορεί να είναι "ακριβό" χωρίς απαραίτητα να δαπανήσετε πολλά χρήματα: Δύο φιάλες εξαιρετικό κρασί από ένα μικρό, ή και άγνωστο παραγωγό που -υποτίθεται ότι- εσείς ανακαλύψατε, που στοιχίζει ελάχιστα, σε απλή αλλά κομψή συσκευασία μεταθέτει την "αξία" του δώρου από το κόστος του στο "περιεχόμενο". Ταυτόχρονα "ανεβάζει" το επίπεδο του παραλήπτη, αφού με το δώρο αυτό τον θεωρείτε άξιο να εκτιμήσει το εξαιρετικό κρασί που του στείλατε.

Λάθος 3ο: Μην στέλνετε ποτέ (μα ΠΟΤΕ!) χιουμοριστικά επιχειρηματικά δώρα. Το να κάνετε τον έξυπνο ή να αποδείξετε το χιούμορ σας, δεν είναι ασφαλώς ο στόχος του δώρου σας. Και ίσως δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο το χιούμορ είναι προσωπικό, ή και πόσο λείπει εντελώς από πολλούς ανθρώπους.

Λάθος 4ο: Μην υποτιμάτε το περιεχόμενο και υπερτιμάτε την συσκευασία: Μια εντυπωσιακή συσκευασία με κάποιες άγνωστες "Σαμπάνιες" θα θεωρηθεί από τον παραλήπτη σαν απόπειρα να τον κοροϊδέψετε. Το ίδιο συμβαίνει με κάποια "Γαλλικά" κρασιά που εισάγονται μόνο για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες δώρων. Μην βασίζεστε στο ότι ο παραλήπτης "δεν ξέρει". Σήμερα, μια απλή αναζήτηση στο Internet μπορεί να αποκαλύψει πάρα πολλά!!

Λάθος 5ο: "Ουκ εν τω πολλώ το ευ"... Που σημαίνει, μην προσπαθείτε να εντυπωσιάσετε με το πλήθος των αντικειμένων ενός εταιρικού δώρου. Μην γεμίζετε καλάθια με "μπιχλιμπίδια", ή με 12 φιάλες φθηνών ποτών ή κρασιών. Μία φιάλη ενός εξαιρετικού και σχετικά ακριβού κρασιού σε μια κομψή ξύλινη συσκευασία είναι πάντα καλύτερη επιλογή επιχειρηματικού δώρου από τα υπερφορτωμένα καλάθια των πολλών και φθηνών αντικειμένων.

Λάθος 6ο: Μην στέλνετε τα ίδια εταιρικά δώρα σε όλους τους παραλήπτες. Ένα δώρο που δείχνει ότι δεν σκεφθήκατε καθόλου τις ιδιαίτερες προτιμήσεις του παραλήπτη θα παραμεριστεί και θα κάνει την αντίθετη εντύπωση από αυτή που επιδιώκετε. Αλλά για αυτό το λάθος, παρακάτω…

Λάθος 7ο: Μην αποφασίζετε τον προμηθευτή των δώρων σας, αν δεν σκεφθείτε και την παράδοσή τους: Ένα επιχειρηματικό δώρο είναι τόσο καλό όσο η κατάσταση στην οποία θα φθάσει. Πρέπει να φθάσει σε άριστη κατάσταση, έγκαιρα. Δυστυχώς δεν έχουν όλοι την ίδια εμπειρία στην παράδοση των δώρων.

Όλα τα παραπάνω λάθη πρέπει να αποφεύγονται. Αν όμως πρέπει να αξιολογήσουμε τα λάθη που γίνονται, το 6ο λάθος είναι το σοβαρότερο. Αντίθετα, δεν υπάρχει μεγαλύτερη ικανοποίηση για τον παραλήπτη ενός εταιρικού δώρου από το να αντιληφθεί ότι το δώρο που του κάνετε το διαλέξατε για αυτόν ειδικά, ή ότι θυμάστε και έχετε λάβει υπ’ όψη σας κάποιες προτιμήσεις του. Αυτό είναι σχετικά εύκολο να γίνει αν οι παραλήπτες των εταιρικών σας δώρων είναι λίγοι. Αλλά για μια εταιρεία με εκατοντάδες παραλήπτες εταιρικών δώρων αυτό είναι δύσκολο να γίνει.

Σήμερα όμως η τεχνολογία βοηθά προς τον στόχο της προσωποποίησης του επιχειρηματικού δώρου. Μπορείτε να δημιουργήσετε κάποια "Προφίλ παραληπτών" στα οποία μπορείτε να εντάξετε τους παραλήπτες σας ανάλογα με κοινά χαρακτηριστικά τα οποία σας εξυπηρετούν: π.χ. αν έχετε φίλους οινογνώστες, μπορείτε να τους στείλετε δώρο με κάποια δυσεύρετα ειδικά κρασιά. Σε άλλους που έχουν μικρή ή ελάχιστη γνώση των κρασιών, μπορείτε να στείλετε γνωστά, επώνυμα κρασιά που είναι από όλους γνωστά.

Ειδικά το κρασί αποτελεί μια πολύ καλή επιλογή. Σήμερα το καλό κρασί θεωρείται «ευγενές», ποιοτικό δώρο, και κατ’ επέκταση αυτό το χαρακτηριστικό προσδίδεται τόσο στον αποστολές όσο και στον παραλήπτη. Ταυτόχρονα, είναι ένα δώρο χρηστικό, που δύσκολα θα δημιουργήσει αντίθετες εντυπώσεις από αυτές που θέλετε να δημιουργήσετε. Και είναι ασφαλώς χρήσιμο, γιατί θα χρησιμοποιηθεί από τον παραλήπτη οπωσδήποτε σε κάποιο τραπέζι, σε μια βραδιά με φίλους . Έξι φιάλες κρασιού θα υπενθυμίσουν το καλό σας γούστο και την εκλεκτή επιλογή σας περισσότερες από μια φορά. Μπορείτε να διαβαθμίσετε κόστη και ποσότητες: Ακόμα και μία φιάλη εκλεκτού κρασιού στην κατάλληλη συσκευασία αποτελεί ένα εκλεκτό δώρο. Οι συσκευασίες παραγωγού, ιδιαίτερα αυτές που είναι σε ξύλινα κιβώτια, προσδίδουν μια αυθεντικότητα στο δώρο σας. Εκλεκτά κρασιά, δυσεύρετα ή και σπάνια από μικρούς παραγωγούς και σε πολύ χαμηλές τιμές μπορούν να αποτελέσουν ένα πραγματικά εκλεκτό δώρο για κάποιον οινόφιλο.

Το Ηouse of Wine σας δίνει εκατοντάδες δυνατότητες επιλογής του κατάλληλου δώρου. Μπορείτε να διαλέξετε ανάμεσα στα έτοιμα δώρα, στις Premium προτάσεις αλλά και στις συσκευασίες παραγωγού. Ισως όμως το σημαντικότερο είναι ότι μπορείτε να επιλέξετε χωριστά συσκευασία και χωριστά τα κρασιά η τα ποτά που θα συμπεριλάβετε. Έτσι, και με τη βοήθεια των ειδικών του House of Wine που πρόθυμα θα σας βοηθήσουν στην επιλογή σας, μπορείτε άνετα, από το γραφείο σας χωρίς να μετακινηθείτε καθόλου, να δημιουργήσετε προσωποποιημένα δώρα για ομάδες παραληπτών. Δώρα με κόστος ΑΚΡIΒΩΣ αυτό που επιθυμείτε, και -το κυριότερο- με απόλυτη διαφάνεια: Το House of Wine δεν υπερτιμολογεί τα δώρα του, αφού είναι πάντα γνωστά σε εσάς μέσα από τους καταλόγους του τόσο το κόστος του περιεχομένου όσο και το κόστος της συσκευασίας!

Η σωστή παράδοση του δώρου είναι επίσης προϋπόθεση της επιτυχίας του εταιρικού δώρου. Και με την λέξη "σωστή" εννοούμε ότι το δώρο θα φθάσει σε άριστη κατάσταση, την σωστή ημέρα και σε ώρα που έχει προσυμφωνηθεί μετά από συνεννόηση του House of Wine και του παραλήπτη.

Η σωστή παράδοση απαιτεί εμπειρία. Ένα απλό κατάστημα παραδίδει δώρα περιστασιακά και κυρίως ημέρες μεγάλων εορτών μόνο. Αντίθετα, το House of Wine παραδίδει δεκάδες προϊόντα καθημερινά και με απόλυτη επιτυχία. Η σωστή παράδοση είναι απλά προϋπόθεση της λειτουργίας του.

Προσέξτε λοιπόν τα επιχειρηματικά σας δώρα. Πολλοί κανόνες έχουν αλλάξει. Οι προτιμήσεις έχουν αλλάξει επίσης, οι προϋπολογισμοί των δώρων έχουν μειωθεί. Οι "έξυπνες" επιλογές από μέρους σας θα σας βοηθήσουν να συνεχίσετε να δίνεται χαρά σε αυτούς που θέλετε, αυξάνοντας ταυτόχρονα και την εντύπωση που θέλετε να δημιουργήσετε.

Το House of Wine είναι πάντα εδώ για να σας βοηθήσει να κάνετε τις καλύτερες επιλογές, άνετα, και στον προϋπολογισμό που επιθυμείτε.

Μοιραστείτε το άρθρο: