Bloomberg:Γλωσσοδέτες τα ονόματα των κρασιών και ποικιλιών μας!
"Η έκθεση New York Wine Expo, που πραγματοποιήθηκε στο Jacob K. Javits Convention Center από τις 2 έως τις 4 Μαρτίου, είχε κάτι για όλους: Ελληνικά κρασιά για τους περίεργους, φυσικά κρασιά για όσους προέχει η υγεία (η παραγωγός εταιρεία Domodimonti λέει ότι το κρασί της είναι χημικά ισορροπημένη για την πρόληψη της ζαλάδας και του πονοκεφάλου), κρασιά για τα κορίτσια ( από την Happy Bitch Wines), ακόμα και κρασιά για τις νοικοκυρές, από τη πραγματική νοικοκυρά του Νιου Τζέρσεϋ Τερέζα. Ο διευθυντής της έκθεσης Ed Hurley μας είπε ότι δεν υπήρξε κάποια κυρίαρχη τάση φέτος, οπότε η Expo είχε περισσότερα ένα "διεθνές ύφος» ... "

Έτσι αρχίζει τις σελίδες του Lifestyle για την έκθεση το BloombergBusiness. Και γράφει πολλά και ενδιαφέροντα . Αλλά για εμάς τους Έλληνες, σίγουρα το πιο ενδιαφέρον είναι το άρθρο σχετικά με τα ...ονόματα των ελληνικών κρασιών! Διαβάστε το και το σχολιάζουμε στη συνέχεια...
 
"Πως προφέρεις μια λέξη σαν το 'Agiorgitiko?'

Οι λέξεις Xinomavro (Ksee no’ ma vro) και Agiorgitiko (Ah yor yee’ ti ko) -σταφύλια που συχνά χρησιμοποιούνται στην παρασκευή Ελληνικών κρασιών- είναι αρκετά ...εκφοβιστικές για να μπερδέψει τους περισσότερους αγγλόφωνους πριν φτάσουν στο τέλος της λέξης. Όχι βέβαια ότι το “Sauvignon Blanc” ή το “Montepulciano” ρέουν αβίαστα από τη γλώσσα, αλλά οι αμερικανοί οινόφιλοι έχουν εξασκηθεί στο να προφέρουν τα ονόματα αυτών των Γαλλικών και Ιταλικών ποικιλιών για αρκετές δεκαετίες.

Ενώ η Ελλάδα φτιάχνει κρασί εδώ και 4.000 χρόνια -και γιορτάζει ένα θεό του κρασιού, το Διόνυσο- οι φιάλες της χρειάζονται ακόμα να κερδίσουν αναγνωρισιμότητα στις διεθνείς αγορές.

"Το μεγαλύτερο εμπόδιο δεν είναι η ποιότητα του κρασιού. Είναι τα ονόματά τους...", μας λέει η Jennifer O’Flanagan στην Έκθεση Οίνου της Νέας Υόρκης, αντιπρόσωπος της εταιρίας All About Greek Wine, μιας εταιρείας συμβούλων που εξειδικεύεται στο Ελληνικό κρασί και ποτά.

Η έκθεση που έγινε στο Συνεδριακό Κέντρο της Νέας Υόρκης Jacob K. Javits από τις 2 έως τις 4 Μαρτίου 2012, συγκέντρωσε επαγγελματίες και καταναλωτές που ήρθαν για να δοκιμάσουν και να αγοράσουν τα τελευταία δημιουργήματα των οινοπαραγωγών.

Στην έκθεση μετείχαν 130 οινοποιεία από 12 χώρες και την επισκέφθηκαν περίπου 4.000 άτομα, μας λέει ο Διευθυντής της έκθεσης Ed Hurley. Από την Ελλάδα 11 οινοποιεία συμμετείχαν, σερβίροντας δείγματα από φιάλες που είχαν λιανικές τιμές από $15 μέχρι $25. Επιπλέον ελληνικές ποικιλίες-γλωσσοδέτες -ιδιαίτερα μετά ένα ή δύο ποτήρια- περιλαμβάνουν τα Moschofilero (Mos ko fee’ le ro), Malagousia (Mah lah gou zya’), και Assyrtiko (A seer’ tee ko).

Η παγκοσμιοποίηση και η ποπ κουλτούρα έχουν προωθήσει ύμνους για το κρασί, όπως το φιλμ Bottle Shock, , και αυτό έχει σπρώξει τους Αμερικανούς να αναπτύξουν μια άποψη για κρασά από όλα τα μέρη του κόσμου-Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, και για περιοχές του κόσμου όπως η Αυστραλία , η Χιλή και τη Νότια Αφρική. Η Ελλάδα κάπου ...έπεσε ανάμεσα στις χαραμάδες, αφού ακόμα και οι ΗΠΑ, με μια μακρά παράδοση μπύρας, έχουν ξεκίνησε τη μετάπτωση από τα κουτάκια μπύρας στις καράφες.

Σύμφωνα με έκθεση του 2009 για την Ευρωπαϊκή Ένωση Αγροτικών Οικονομολόγων, τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες οινοπαραγωγοί περιλαμβάνουν τον ισχυρό διεθνή ανταγωνισμό, τις τιμές, την αναποτελεσματική επικοινωνία με τους διανομείς στο εξωτερικό, την ανεπαρκή προώθηση, την έλλειψη έρευνας εξαγωγών-μάρκετινγκ, τις καθυστερήσεις τις πληρωμές από ξένους διανομείς, και την έλλειψη βοήθειας από την κυβέρνηση για την αντιμετώπιση των προβλημάτων των εξαγωγών. Η κίνηση "Νέα Κρασιά της Ελλάδας", μια εθνική εκστρατεία για το ελληνικό κρασί, έχει προωθήσει το κρασί στις ΗΠΑ από το 2010 και κάνει μια του δίνει μια μεγαλύτερη ώθηση φέτος, λέει ο O'Flanagan..

Πέρυσι, οι ΗΠΑ εισήγαγαν αμπελοοινικά προϊόντα και κρασί αξίας 10,1 εκατομμυρίων δολαρίων , δείχνουν τα στοιχεία που παρέχονται από το αμερικανικό υπουργείο Εξωτερικών Γεωργική Υπηρεσία Γεωργίας. Αυτό βάζει την Ελλάδα στην 17η θέση μεταξύ των εξαγωγέων στις ΗΠΑ, πίσω από χώρες όπως ο Καναδάς και η Ιρλανδία-που δεν φημίζονται για τα κρασιά τους Οι παραγωγοί στην EXPO ήθελαν να δουν τους νέους συμμετέχοντες, οι οποίοι ελπίζουμε ότι θα γίνουν δια βίου καταναλωτές, λέει ο Hurley. Είναι μια ευκαιρία να μια νέα γενιά Αμερικανών να λέει άνετα Ξινόμαυρο... "



Τι μας διδάσκει λοιποιόν η BloombergBusiness και το άρθρο της; Μας λέει ξεκάθαρα, ή μάλλον μας το φωνάζει: Αλλάξτε τα ονόματα των κρασιών σας!... Και μέχρι σήμερα, που οι εξαγωγές δεν μας ενδιέφεραν, αφού ...λεφτά υπήρχαν, μπορεί να δίναμε ότι ονόματα θέλαμε. Σήμερα όμως, που η επιβίωση της Ελληνικής οινοποιίας στηρίζεται μεν στον ...πατριωτισμό των ελλήνων, αλλά -κυρίως- στις εξαγωγές μας στην Κίνα και αλλού, τι θα κάνουμε; Θα συνεχίσουν οι οινοπαραγωγοί μας απτόητοι να χρησιμοποιούν ονόματα- γλωσσοδέτες για τους ξένους;

Εμείς απλώς ρωτάμε... Επίσης θα θέλαμε να μάθουμε αν έχει γίνει κάπου, κάποτε και από κάποιους αρμόδιους ή αναρμόδιους, κάποια συζήτηση σχετικά με το θέμα. Και αυτό γιατί μας φαίνεται σημαντικό... και ειλικρινά θα χαρούμε να μάθουμε ότι έχει γίνει κάποια συζήτηση για το θέμα.

Βέβαια, εκτός από τα ονόματα υπάρχουν προβλήματα και με "τις τιμές, την αναποτελεσματική επικοινωνία με τους διανομείς στο εξωτερικό, την ανεπαρκή προώθηση, την έλλειψη έρευνας εξαγωγών-μάρκετινγκ, τις καθυστερήσεις τις πληρωμές από ξένους διανομείς, και την έλλειψη βοήθειας από την κυβέρνηση για την αντιμετώπιση των προβλημάτων των εξαγωγών"... αλλά τέτοια προβλήματα και που δεν υπάρχουν στην καταταλαιπωρημένη και ρημαγμένη Ελλάδα... Και αφήστε τη βοήθεια από την Κυβέρνηση... ότι έκανε-έκανε, ας μη μας …βοηθήσει άλλο! Αλλά είναι στο χέρι των οινοπαραγωγών να διορθώσουν ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ- κεφαλαία για να εμπεδωθεί- τα υπόλοιπα. Μόνοι τους όπως μόνοι μας πρέπει να μάθουμε να κάνουμε τα πάντα, όπως κάνουν όλοι στο εξωτερικό. Και αφού τα κάνουμε.. ε, και αν υπάρξει κάποια κρατική βοήθεια, καλοδεχούμενη...

Νέα ήθη, νέες συνήθειες... -ευτυχώς, έρχονται μαζί με την κρίση -δυστυχώς! Ουδέν κακόν αμιγές καλού.

Αλλά... δεν ξεκινάμε με τα ονόματα;