Travel + Leisure Magazine: Ελλάδα, ο νεότερος οινικός προορισμός της Ευρώπης!
To Travel + Leisure Magazine ασφαλώς δεν είναι ένα τυχαίο περιοδικό... Με περίπου 4.800.000 αναγνώστες σε όλο τον κόσμο, μητρική εταιρεία την American Express, εκδόσεις σε πολλές διαφορετικές γλώσσες, είναι το παλαιότερο αμερικανικό ταξιδιωτικό περιοδικό, με εξαιρετική επιρρς ταξιδιωτικές -και όχι μόνο- προτιμήσεις των αναγνωστών του...

Στο τεύχος του Αυγούστου 2012 το περιοδικό αφιερώνει ένα εκτεταμένο άρθρο στην Ελλάδα και τα κρασιά της, με τον πολύ "ερεθιστικό" τίτλο "Greece: Europe’s Newest Wine Country" (Ελλάδα: Η νεώτερη ευρωπαική οινική χώρα).

Το άρθρο βασίζεται στις εντυπώσεις και εμπειρίες του συντάκτη του Bruce Schoenfeld, γνωστού συγγραφέα οίνου και ταξιδιωτικών άρθρων, από την πρόσφατη δεκαπενθήμερη επίσκεψή του στις οινικές περιοχές της Ελλάδας.

Το άρθρο είναι ένας ύμνος των κρασιών της Ελλάδας και των οινικών της περιοχών από άποψη ομορφιάς και τουριστικού ενδιαφέροντος.

Μιλά αναλυτικά για τα κρασιά της Πελοποννήσου, της Μακεδονίας και της Κρήτης. Στην Πελοπόννησο το ενδιαφέρον του επικεντρώνεται στη Μαντινεία και το Μοσχοφίλερο, που "έχει τη σπονδυλική στήλη ενός μεγάλου Riesling". Στη συνέχεια μιλά για τη Νεμέα και το Αγιωργίτικο, και επικεντρώνεται στο οινοποιείο Σκούρα και στη δουλειά του Γιωργου Σκούρα να "μεταμορφώσει" το Αγιωργίτικο σε ένα κρασί με διεθνές δυναμικό.

Στη Μακεδονία συζητά με το Γιάννη Μπουτάρη που θαυμάζει, και τον χαρακτηρίζει σαν τον έλληνα Robert Mondavi, λέγοντας χαριτολογώντας ότι "είναι ο μόνος δήμαρχος μεγάλης Ευρωπαικής πόλης που έχει ένα τατουάζ μιας σαύρας να ανεβαίνει το χέρι του".

Η Νάουσα είναι το επόμενο θέμα του και στο κτήμα Κυρ-Γιάννη ξεκινά η επικέντρωσή του στο Ξινόμαυρο, "του οποίου το κρυστάλλινο βάθος του θυμίζει το Ιταλικό Nebbiolo". Από τη Νάουσα στο Αμύνταιο, με πρώτο σταθμό το κτήμα Αλφα, όπου τα κρασιά δοκιμάστηκαν και στο εστιατόριο του Κοντοσώρου στο Ξινό Νερό, για το οποίο αναφέρει ότι "είχα εκεί το καλύτερο ελληνικό μου γεύμα". Και η επίσκεψή του στη Βόρεια Ελλάδα τελειώνει στο κτήμα Γεροβασιλείου και στα κρασιά του...

Η Κρήτη είναι ο τελευταίος του σταθμός... "Αν πρέπει να επισκεφθείτε ένα μόνο μέρος στην Ελλάδα, αυτό θα πρέπει να είναι η Κρήτη", συμβουλεύει τους αναγνώστες του, και μιλά με ενθουσιασμό για τα κρασιά της, την "ανακάλυψη" των οποίων από τους οινόφιλους επισκέπτες του νησιού την παρομοιάζει με "ανακάλυψη κρυμμένων θησαυρών". Μιλά με ιδιαίτερο ενθουσιασμό για το Πλυτό, αλλά και για τη Βηλάνα, το Δαφνί, το Βιδιανό, το Κοτσιφάλι, το Μαντηλάρι και το Θραψαθήρι...

Το άρθρο του Bruce Schoenfeld στο Travel+Leisure Magazine του Αυγούστου, είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό άρθρο, για τρεις κυρίως λόγους. Ο πρώτος, η προβολή της Ελλάδας όχι μόνο σαν τουριστικό προορισμό, αλλά και σαν οινικό στα εκατομμύρια των αναγνωστών του περιοδικού σε όλο τον κόσμο. Ο δεύτερος αφορά στο συγκεκριμένο τεύχος του Αυγούστου, που έχει ιδιαίτερα αυξημένη αναγνωσιμότητα, αφού σε αυτό δημοσιεύονται τα φωτεινά βραβεία του περιοδικού για τα καλύτερα ξενοδοχεία και προορισμούς στον κόσμο, βραβεία που επηρεάζουν άμεσα τους ταξιδιωτικούς προορισμούς κυρίως των Αμερικανών αναγνωστών.

Ο τρίτος λόγος αφορά... στα δικά μας. Δηλαδή στο γεγονός ότι ένα τόσο σημαντικό διεθνές περιοδικό πιστεύει στην Ελλάδα σαν τον "νέο οινικό προορισμό της Ευρώπης", ενώ εμείς ...σφυρίζουμε αδιάφορα! Το έχουμε πει πολλές φορές σε άρθρα μας εδώ, το συζητούν οι πάντες, αλλά... πέρα από κάποιες μικρές πρωτοβουλίες, τίποτα δεν γίνεται. Ο οινοτουρισμός είναι πλήρως ανοργάνωτος στη χώρα μας, τόσο για τους έλληνες όσο και για τους ξένους. Είναι όμως ένα τεράστιο κεφάλαιο, γιατί το ενδιαφέρον για τις "εξωτικές" μας ποικιλίες σε συνδυασμό με το μοναδικό περιβάλλον και την ιδιαιτερότητα της (γνήσιας) ελληνικής κουζίνας είναι πολύ μεγάλο...

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο (στα Αγγλικά) εδώ... Ίσως να είναι καιρός πια να ξεφύγουμε από τη μιζέρια και να δούμε τη χώρα μας και τις δυνατότητές της στον οινοτουρισμό με τα μάτια των ξένων.