Διονύσια 2013: Το κρασί από την Έκθεση απ'ευθείας στον καταναλωτή
Στις 8, 9 και 10 Φεβρουαρίου θα έχει ανοιχτές τις πόρτες της στο ευρύ κοινό μιά έκθεση-θεσμός για το ελληνικό κρασί: Τα Διονύσια 2013, η μεγαλύτερη έκθεση οίνου στη χώρα μας. Περισσότεροι από 120 εκθέτες -οινοποιοί θα εκθέσουν τα κρασιά τους στο ευρύ κοινό, και περισσότεροι από 10.000 φίλοι του κρασιού θα έχουν την ευκαιρία να τα δοκιμάσουν, να τα αξιολογήσουν...

Η έκθεση γίνεται στην κορύφωση της κρίσης, κρίσης οικονομικής αλλά ταυτόχρονα και κρίσης του κρασιού, του εμφιαλωμένου κρασιού του οποίου η άνοδος της εποχής των "παχέων αγελάδων" ανατράπηκε και αντιστράφηκε. Οι λόγοι πολλοί -δεν είναι εδώ ο τόπος ούτε τώρα η ώρα να τους εξετάσουμε. Το House of Wine έχει αρκετές φορές ασχοληθεί με το θέμα, και παρά το γεγονός ότι υπάρχουν πολλές απόψεις για αυτή την -προσωρινή ελπίζουμε όλοι- υποχώρηση του κρασιού, όλοι συμφωνούν ότι το κρασί πρέπει να βρεθεί στο καθημερινό τραπέζι του απλού έλληνα καταναλωτή, να αποτελέσει αναπόσπαστο συνοδευτικό του απλού του φαγητού, να γίνει μια προσιτή, καθημερινό και ευχάριστη συνήθεια.

Τα Διονύσια 2013 αποτελούν τη μαζικότερη εκδήλωση για το κρασί στην Ελλάδα. Είναι η μεγαλύτερη σε μέγεθος εκδήλωση, τόσο όσον αφορά τους συμμετέχοντες όσο και το κοινό που θα την επισκέπτεται κάθε χρόνο. Ο απλός καταναλωτής έχει την ευκαιρία να έρθει σε επαφή με εκατοντάδες ελληνικά κρασιά, να τα δοκιμάσει, να τα εκτιμήσει, να μιλησει με παραγωγούς, να έρθει σε επαφή με αυτό τον "κόσμο" που όσοι τον γνωρίζουν τον χαρακτηρίζουν "μαγικό".

Είναι μια έκθεση που την έχει "αγκαλιάσει" το κοινό, γιατί είναι μια φιλική προς αυτό έκθεση, αλλά και ..."δημοκρατική": Ομοιόμορφα τραπέζια ιδίου μεγέθους για κάθε παραγωγό, μια απλή αφίσα στο πίσω μέρος και... τίποτα παραπάνω. Με μόνο το κρασί να κυριαρχεί. Δεν βλέπει πολυτελή, θηριώδη περίπτερα στα οποία ντρέπεται να μπει, όλα ειναι προσιτά, απλά, στην κλίμακά του. Και γίνεται σε ένα χώρο-κόσμημα για την Αθήνα, στο Ζάππειο.

Λόγω αυτών των χαρακτηριστικών αλλά και της κρίσης, τα Διονύσια "οφείλουν" να αποτελέσουν μια μεγάλη επιτυχία για το εμφιαλωμένο κρασί. Όλοι όσοι εμπλέκονται σε αυτό- διοργανωτές, παραγωγοί, καταναλωτές φίλοι του κρασιού, οινοδημοσιογράφοι, κριτικοί οίνου, θα πρέπει να ενισχύσουν το "θεσμό" αυτό, που -ιδιαίτερα σήμερα- ξεπερνά τη σημασία μιας απλής έκθεσης οίνου. Ο καθένας στο βαθμό και με τον τρόπο που μπορεί... και οι παραγωγοί με τη συμμετοχή τους και την προσωπική τους παρουσία.

Ειδικά τα φετεινά Διονύσια πρωτοπορούν και σε ένα άλλο θέμα: Για πρώτη φορά στην Ελλάδα θα είναι δυνατόν οι επισκέπτες να παραγγείλουν μέσα στην έκθεση τα κρασιά που τους αρέσουν -κάτι που γίνεται χρόνια στο εξωτερικό και αποτελεί για πάρα πολλές εκθέσεις λόγο ύπαρξης-, σε εξαιρετικές τιμές οινοποιείου! Δηλαδή με έκπτωση 20% στις συνιστώμενες τιμές λιανικής από τον ίδιο τον παραγωγό.

Είναι προφανής η ωφέλεια τόσο των καταναλωτών όσο και των παραγωγών από τη δυνατότητα αυτή: Μέχρι σήμερα οι επισκέπτες δοκίμαζαν δεκαδες κρασιά, τα οποία -όπως είναι φυσικό- ήταν αδύνατον να θυμούνται μετά την έξοδο από την έκθεση. Τώρα, μπορούν επιτόπου να παραγγείλουν το κρασί που τους άρεσε απ' ευθείας στον παραγωγό, και όσα επέλεξαν να φθάσουν σε λίγες ημέρες στην πόρτα τους! Αντίστοιχα, οι παραγωγοί θα φέρουν τα κρασιά τους κατ' ευθείαν από την έκθεση στο τραπέζι του απλού έλληνα. Νέα κρασιά γνωστών παραγωγών θα γίνουν άμεσα γνωστά, οι προσπάθειες των καλών μικρών παραγωγών - που μέχρι σήμερα μπορεί να μην διαθέτουν "κανάλι" πώλησης θα επιβραβευτούν και θα φθάσουν και αυτά στο καθημερινό ελληνικό τραπέζι.

Όλα αυτά, σε τιμές εξαιρετικά χαμηλές, που κάνουν τα κρασιά προσιτά στο μεγάλο κοινό της έκθεσης, ακριβώς σε αυτό το κοινό στο οποίο θα πρέπει να στοχεύουν όλοι: Μικροί και μεγάλοι παραγωγοί, που μπροστά στο ευρύ κοινό "εξισώνονται" με την υποχρεωτικά ομοιόμορφη παρουσία τους, την έλλειψη πολυτελών περιπτέρων και εντυπωσιακών παρουσιών, και διαφοροποιούνται μόνο σε ένα σημείο, τη σχέση ποιότητας/τιμής που έχουν τα κρασιά τους για τους καταναλωτές.

Ασφαλώς δεν θα συμμετάσχουν όλοι οι παραγωγοί της έκθεσης στην ενέργεια αυτή της πώλησης των κρασιών τους απ' ευθείας στον καταναλωτή, ούτε βέβαια είναι υποχρεωτική. Η άποψή μας είναι ότι το ευρύ κοινό θα εκτιμήσει την προσφορά όσων συμμετάσχουν, ιδιαίτερα αυτές τις δύσκολες στιγμές της οικονομικής κρίσης. Η προσφορά τους στη διάρκεια της έκθεσης θα εκτιμηθεί, και είναι βέβαιο ότι θα τους επιστραφεί στο πολλαπλάσιο.

Το House of Wine απεδέχθη την πολύ τιμητική πρόταση των διοργανωτών να αναλάβει την όλη διεκπεραίωση της απ' ευθείας πώλησης των κρασιών από τo χώρο τηε Έκθεσης στο ευρύ κοινό, από την παραγγελία μέσα στην έκθεση, μέχρι και την παράδοση στην πόρτα τους.

Είναι μια πολύ απλή διαδικασία για τον επισκέπτη: Στην είσοδο θα παραλάβει ένα έντυπο με πολλές θέσεις για την επικόλληση προτυπωμένων barcodes. Όταν θέλει να παραγγείλει κάποιο κρασί, θα ζητά από τον παραγωγό να επικολλήσει σε κάποια θέση το barcode του συγκεκριμένου κρασιού, θα συμπληρώνει τον αριθμό φιαλών και θα το παραδίδει στο stand του House of Wine στην έξοδο, θα παραλαμβάνει την απόδειξή του για την παραγγελία και... αυτό είναι! Το House of Wine θα επικοινωνήσει μαζί του για την εξόφληση (με πολλούς τρόπους) και την αποστολή της παραγγελίας στην πόρτα του.

Δεν υπάρχει καμμία "φυσική" διακίνηση προϊόντων, βαριές σακούλες να κουβαληθούν, ή η μετατροπή της έκθεσης σε "Οίκο εμπορίου". Η έκθεση δεν επηρεάζεται στο παραμικρό από την διαδικασία αυτή ούτε εκτρέπεται από τον κύριο ρόλο της, που είναι η γευστική δοκιμή κρασιών. Απλά εξασφαλίζει ότι τα κρασιά που πραγματικά άρεσαν δεν θα μείνουν στο μυαλό του επισκέπτη σαν μια συγκεχυμένη ανάμνηση, ή σημειωμένα σε κάποιο έντυπο της έκθεσης μέσα σε σκονισμένο συρτάρι!

Όπως όμως όλες οι φαινομενικά απλές διαδικασίες, έτσι και αυτή -ακριβώς για να είναι απλή-υποστηρίζεται "στο παρασκήνιο" από μια εξαιρετικά πολύπλοκη διαδικασία, που απαιτεί συντονισμό πολλών παραγόντων και που γίνεται εφικτή με τη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας, αλλά και με την εκμετάλλευση της μεγάλης εμπειρίας του House of Wine στον τομέα αυτό καθώς και στη διακίνηση μεγάλου αριθμού παραγγελιών.

Απαιτεί τη συγκέντρωση και καταγραφή των εκατοντάδων ή και χιλιάδων παραγγελιών επι τόπου με αυτοματοποιημένο τρόπο και στον ελάχιστο δυνατό χρόνο, και χρήση barcodes, scanners, ειδικού λογισμικού που αναπτύσσεται για την έκθεση από την ομάδα λογισμικού του House of Wine αλλά και ειδικού εξοπλισμού, καθώς και την διακίνηση ενός πολύ μεγάλου αριθμού κρασιών και παραγγελιών από δεκάδες παραγωγούς σε χιλιάδες παραλήπτες μέσα σε ελάχιστες ημέρες.

Είναι μια διαδικασία πολύ γνωστή στο House of Wine -θα λέγαμε καθημερινή, που όμως εδώ γίνεται σε ασφυκτικά περιορισμένο χρόνο σε σχέση με τον μεγάλο αριθμό φιαλών, παραγγελιών και παραληπτών, με πολύ περισσότερο προσωπικό και με ειδικό εξοπλισμό.

Πιστεύουμε ότι όλοι θα βοηθήσουν προς την κατεύθυνση της επιτυχίας της έκθεσης και της νέας πρωτοποριακής υπηρεσίας που θα προσφέρει στο ευρύ κοινό. Γιατί όλοι οι "περί τον οίνο" αγαπούν το κρασί, και όλοι επιθυμούν να φθάσει αυτό στο τραπέζι του χειμαζόμενου από την κρίση απλού Έλληνα καταναλωτή, στις εξαιρετικές τιμές της έκθεσης.

Και να μείνει εκεί...