Κρασί και Υγεία επιβεβαιώνουν την άριστη σχέση τους!
Καλά λοιπόν και τα τελευταία νέα για όσους καταναλώνουν κρασί! Οι τελευταίες μελέτες επιβεβαιώνουν ότι το κρασί θεραπεύει σχεδόν «πάσαν νόσον»…

Το κόκκινο κρασί συνδέεται με την καλύτερη πέψη



Δύο νέες μελέτες έρχονται να προσθέσουν νέα στοιχεία στο αποδεκτό από όλους πια γεγονός ότι η κατανάλωση κόκκινου κρασιού με τα γεύματα ωφελεί την υγεία. Μια πρόσφατη μελέτη από το Εβραϊκό Πανεπιστήμιο της Ιερουσαλήμ διαπίστωσε ότι ο συνδυασμός κόκκινου κρασιού με παϊδάκια γαλοπούλας εμπόδισε την αύξηση του επιπέδου της μηλονοδιαλδεϋδης στο πλάσμα του αίματος. Η μηλονοδιαλδεϋδη είναι μια βλαβερή ελεύθερη ρίζα που σχετίζεται με το οξειδωτικό στρες. Το κόκκινο κρασί μείωσε τη συγκέντρωσή της κατά το ήμισυ, κατά στην έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Functional Foods.

Σε μια άλλη μελέτη, που διενεργήθηκε από μια ομάδα σε ένα γερμανικό πανεπιστημιακό νοσοκομείο στο Bochum και δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Καρδιαγγειακής Φαρμακολογίας, τα άτομα που έπιναν κόκκινο κρασί, ενώ ταυτόχρονα το φαγητό τους -τηγανητές πατάτες και λουκάνικα- ήταν υψηλό σε λιπαρά, παρουσίασαν χαμηλότερα επίπεδα φλεγμονής στα αιμοφόρα αγγεία από εκείνους που έπιναν άλλα ροφήματα.

Αντίστοιχα, η φλεγμονή των αιμοφόρων αγγείων αυξήθηκε σε μεγάλο βαθμό, σε όσους συνόδευαν το γεύμα τους με Κόκα-Κόλα. Το κόκκινο κρασί μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της εμφάνισης της αθηροσκλήρωσης, αν και οι επιστήμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι μπορεί να είναι καλύτερο να αποφεύγεται γενικά η κατανάλωση γευμάτων με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά

Θα μπορούσε το αλκοόλ να βοηθήσει να σας κρατήσει αδύνατους;



Μια ομάδα ερευνητών σε γαλλικά πανεπιστήμια της Λιλ, της Τουλούζη και του Στρασβούργου διαπίστωσε ότι η καθημερινή περιορισμένη κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να βοηθήσει τους άνδρες να παραμείνουν αδύνατοι. Για τη μελέτη, που δημοσιεύεται στο Annals of Nutrition and Metabolism, η ομάδα παρακολουθούσε περίπου 8.000 άνδρες, ηλικίας από 50 έως 59, αρχής γενομένης από το 1991. Οι καθημερινοί πότες -που αντιπροσώπευαν σχεδόν το 75 τοις εκατό των ανδρών στη μελέτη- ήταν πιθανότερο να παραμείνουν αδύνατοι, εφ 'όσον απέφευγαν τη βαριά κατανάλωση. Οι περιστασιακοί πότες- αυτοί που έπιναν μία με δύο ημέρες την εβδομάδα- ήταν περισσότερο πιθανό να δείχνουν σημάδια παχυσαρκίας, ακολουθούμενοι από τους συχνούς πότες, που έπιναντρεις έως πέντε ημέρες την εβδομάδα.

Ο μέσος συμμετέχων από όσους έπιναν καθημερινά κατανάλωνε 264 χιλιοστόλιτρα καθαρής αλκοόλης ανά εβδομάδα, δηλαδή περίπου 15 ποτήρια κρασί την εβδομάδα.

Η ελαφριά κατανάλωση αλκοόλ συνδέεται με μείωση της αρτηριακής πίεσης



Η υπέρταση θεωρείται ένας σιωπηλός δολοφόνος. Και η βαριά κατανάλωση αλκοόλ είναι γνωστό ότι αυξάνει το επίπεδο της υπέρτασης σε ενήλικες, και δυνητικά μπορεί να οδηγήσει σε καρδιακή νόσο και εγκεφαλικό επεισόδιο. Ωστόσο, μια πρόσφατη ανάλυση των ευρημάτων μιας προηγούμενης έρευνας από μια ομάδα καρδιολόγων στο St. Luke’s Roosevelt Hospital Center και στο Πανεπιστήμιο Columbia διαπιστώνει ότι η μικρή κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να μειώσει είτε τον κίνδυνο υπέρτασης ή τουλάχιστον να μην το αυξήσει.

Για την ανάλυση, που δημοσιεύεται στο Journal of Clinical Hypertension, η ομάδα εξέτασε μια βάση δεδομένων των ασθενών που προερχόταν από 16 ξεχωριστές μελέτες. Τα δεδομένα έδειξαν ότι, μεταξύ των γυναικών, σε όσες έπιναν ένα ποτήρι κρασί ή λιγότερο την ημέρα μειώθηκε ο κίνδυνος υπέρτασης έως και 13 τοις εκατό. Οι άνδρες που έπιναν ένα ή δύο ποτήρια δεν εμφάνισαν τόσο μεγάλο όφελος, αλλά επίσης δεν εμφάνισαν μεγαλύτερο κίνδυνο υπέρτασης. Οι βαρείς πότες και στις δύο κατηγορίες παρουσίασαν υψηλότερο κίνδυνο.

Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η κατανάλωση αλκοόλ θα πρέπει να περιορίζεται στην ημερήσια συνιστώμενη κατανάλωση, και οι ενήλικες που πίνουν πρέπει να ελέγχουν τακτικά την αρτηριακή τους πίεση.



Από το περιοδικό “Wine Spectator”