Μπύρα: Το μόνο αλκοολούχο με αύξηση στην Ελλάδα!
Ισχυρές αντοχές στη συνολική πτώση της αγοράς αλκοολούχων ποτών επιδεικνύει η μπύρα, με τις πωλήσεις της μάλιστα το επτάμηνο Ιανουαρίου - Ιουλίου 2014 να σημειώνουν αύξηση τόσο στη λεγόμενη «ζεστή αγορά», δηλαδή στα σούπερ μάρκετ και σε μικρά σημεία λιανικής πώλησης, όσο και στην «κρύα αγορά», στους χώρους διασκέδασης και μαζικής εστίασης. Με δεδομένο ότι στα στοιχεία δεν περιλαμβάνεται όλη η θερινή περίοδος, δεν αποκλείεται η αύξηση των πωλήσεων μπύρας να είναι φέτος πολύ μεγαλύτερη, λόγω του ρεκόρ τουριστικών αφίξεων. Εκτός από την αύξηση του τουρισμού, πίσω από την ενίσχυση της αγοράς μπύρας βρίσκεται η χαμηλότερη τιμή της σε σύγκριση με τα υπόλοιπα αλκοολούχα ποτά, η ανάπτυξη ποικιλίας κωδικών με μεγάλο εύρος τιμών, καθώς και η αύξηση της κατανάλωσης στο σπίτι ως αποτέλεσμα της μείωσης της διασκέδασης εκτός οικίας.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, κατά το επτάμηνο Ιανουαρίου - Ιουλίου 2014 ο τζίρος της αγοράς μπύρας στις αλυσίδες λιανικής και στα μικρά σημεία πώλησης (π.χ. περίπτερα) διαμορφώθηκε σε 123,4 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 1,4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο επτάμηνο του 2013. Αύξηση 3,2% σημείωσε ο όγκος πωλήσεων, ο οποίος διαμορφώθηκε σε 58,1 εκατ. λίτρα.

Οπως επισημαίνει o κ. Νικόλαος Σκάρος, account manager της IRI, η αύξηση των πωλήσεων οφείλεται κυρίως σε ενίσχυση των φθηνότερων μαρκών και σε μεγαλύτερης έντασης προωθητικές ενέργειες. Η μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων παρατηρείται στα σούπερ μάρκετ με τη στενή έννοια του όρου (πρόκειται για τα καταστήματα των αλυσίδων κάτω των 2.500 τ.μ. και είναι μικρότερα από τα υπερμάρκετ), ως αποτέλεσμα της εξαγοράς πολλών καταστημάτων αυτού του μεγέθους από τις μεγάλες λιανεμπορικές επιχειρήσεις και της αύξησης των κωδικών μπύρας στα ράφια τους.

Αξιοσημείωτη είναι η αύξηση της κατανάλωσης μπύρας και στην εστίαση, κατά 1,1% σύμφωνα με την IRI, σε αντίθεση με τη γενική εικόνα συρρίκνωσης που παρουσιάζει η αγορά αλκοολούχων ποτών. Η τιμή διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών ειδικά σε συνθήκες κρίσης και δεν είναι τυχαίο ότι η αύξηση των πωλήσεων μπύρας προέρχεται κυρίως από τις φθηνότερες ετικέτες ή τις μπίρες ιδιωτικής ετικέτας. Οι πωλήσεις της πρώτης κατηγορίας αυξήθηκαν στο επτάμηνο Ιανουαρίου - Ιουλίου 2014 κατά 6,6% σε όγκο και κατά 10% σε αξία. Οι μπίρες ιδιωτικής ετικέτας, αν και διατηρούν ακόμη χαμηλό μερίδιο σε σύγκριση με τα άλλα σήματα, καταγράφουν αξιοσημείωτη ανάπτυξη, της τάξης του 6,3% σε όγκο και 8,7% σε αξία πωλήσεων.

Η προτίμηση προς τις φθηνότερες κατηγορίες είναι εμφανής και στην εστίαση, καθώς καταγράφεται σαφής στροφή στην κατανάλωση μπύρας draught (βαρέλι). Δεν είναι τυχαίο ότι οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου, όπως για παράδειγμα η «Μύθος Ζυθοποιία», επενδύει σημαντικά ποσά τα δύο τελευταία χρόνια σε αυτήν την κατηγορία. Ιδιαίτερη αναφορά κάνει η IRI στην ανάπτυξη που σημειώνουν οι μπίρες χωρίς αλκοόλ, λόγω νέων κωδικών που εισέρχονται στην ελληνική αγορά. Μάλιστα, ενώ μέχρι πρόσφατα στην ελληνική αγορά υπήρχαν μόνο εισαγόμενες μπίρες χωρίς αλκοόλ, στην κατηγορία δραστηριοποιείται πλέον και η «Αθηναϊκή Ζυθοποιία».


Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην "Καθημερινή"
Προστέθηκε στη κατηγορία Beer Point By

House of Wine