Συνέντευξη του Τάσου Πικούνη στο περιοδικό "Αλάτι & Πιπέρι
"Ένας e-δικός άνθρωπος" είναι ο τίτλος της συνέντευξης που έδωσε ο Τάσος Πικούνης του House of Wine στον γνωστό δημοσιογράφο οίνου Ανδρέα Ανδρουλιδάκη, και που φιλοξενήθηκε στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού γεύσης "Αλάτι & Πιπέρι".

Το πολύ γνωστό περιοδικό, με μεγάλη και σημαντική ιστορία στο χώρο Γεύσης και Οίνου, "μετακόμισε" στην εφημερίδα "Επένδυση", όπου πλέον θα βρίσκεται ένα Σάββατο κάθε μήνα.

Αφού ευχαριστήσουμε θερμά τόσο το περιοδικό όσο και τον κ. Ανδρουλιδάκη, παραθέτουμε τη συνέντευξη αυτή. Μπορείτε να δείτε τη συνέντευξη
όπως εμφανίζεται στο περιοδικό εδώ



περί οίνου. συνέντευξη


Πότε ξεκίνησε τη δραστηριότητά του το Hοuse οf Wine; Ξεκινήσαμε το 2009, για την ακρίβεια τον Σεπτέμβριο τον 2009.

Δηλαδή σχεδόν ταυτόχρονα με την οικονομική κρίση; Ακριβώς. Και δεν σας κρύβω ότι αν δεν είχαμε ξεκινήσει mv προετοιμασία έναν χρόνο νωρίτερα ίσως δεν Θα προχωρούσαμε. Αλλά, από την άλλη, είμαστε σίγουροι ότι καλύπταμε ένα κενό στην αγορά, οπότε τολμήσαμε και δικαιωθήκαμε.

Πώς αποφασίσατε να μπείτε στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου κρασιών; Πιστεύω ότι ένα e-shορ έχει, ας πούμε, δύο κομμάτια. Το προϊόν που πουλάει και ο τρόπος με του οποίο το πουλάει. Εμείς αγαπούσαμε το κρασί ως καταναλωτές, αλλά ξέραμε πολύ καλά το δεύτερο κομμάτι, έχοντας μεγάλη εμπειρία στην Πληροφορική και στις υπηρεσίες μέσω Διαδικτύου. Μπορούσαμε να καταλάβουμε τις επιθυμίες και τις απαιτήσεις των πελατών που επιλέγουν το Διαδίκτυο για τις αγορές τους και είχαμε τη γνώση να ανταποκριθούμε σε αυτές. Αυτός ίσως είναι και ένας από τους λόγους της επιτυχίας μας.

Τι χαρακτηρίζει και τι διαφοροποιεί το Hοuse ο f Wine; Νομίζω πολλά, αλλά θα σταθώ σε αυτό που πιστεύω σημαντικότερο. Οι άνθρωποι! Σε αντίθεση με όλα- τονίζω το όλα-, τα αντίστοιχα ηλεκτρονικά καταστήματα, και υπάρχουν αρκετά πλέον, που είναι «ανώνυμα», εδώ εμφανίζονται φυσικά πρόσωπα. Ο Γρηγόρης ο Μιχαήλος, που έχει την επιμέλεια του καταλόγου μας, εμείς, ο Νικολά Ραδίσης, που ειδικεύεται στις μπίρες, οι πελάτες μας, που στέλνουν τα σχόλια και τις παρατηρήσεις τους για δημοσίευση, ένας κόσμος ολόκληρος, ζωντανών ανθρώπων.

Πόσες ετικέτες κρασιού προτείνετε και με ποιό κριτήριο γίνεται η επιλογή τους; Αυτή τη στιγμή, προσφέρουμε περίπου 1.000 διαφορετικές ετικέτες κρασιού, διατηρώντας ένα απόθεμα 18-20.000 μπουκαλιών, που μας επιτρέπει να ανταποκρι¬νόμαστε άμεσα στις παραγγελίες των πελατών μας. Κριτήριο για τις επιλογές μας είναι η ποιότητα αλλά και η σχέση ποιότητας - τιμής. Επιμένω στη λέξη επιλογή, γιατί πραγματικά στο House of Wίne δεν προτείνουμε κρασιά που δεν ανταποκρίνονται στις βασικές μας προδιαγραφές.

Οι ετικέτες προέρχονται μόνο από την Ελλάδα; Όχι. Σε αναλογία περίπου 70% προέρχονται από έλληνες οινοπαραγωγούς, ενώ το 30% από τον διεθνή αμπελώνα. Εκτός από κρασιά, προσφέρετε και άλλα προϊόντα; Βέβαια, παρότι το κύρια αντικείμενό μας παραμένει το κρασί. Υπάρχει μια καλή επιλογή σε μπίρες, οινοπνευματώδη, όπου δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στα ξεχωριστά ουίσκι, αξεσουάρ κρασιού, ακόμη και ελαιόλαδο, το οποίο αφορά περισσότερο τούς πελάτες μας στο εξωτερικό.

Άρα να υποθέσω ότι δεν απευθύνεστε μόνο στο εσωτερικό; Θα εκπλαγείτε. Εμείς ξεκινήσαμε πριν από δύο χρόνια, συνεργαζόμενοι με μια εταιρεία ταχυμεταφορών, να κάνουμε αποστολές κυρίως στην Ευρώπη, όπου είναι λυμένο το Θέμα των δασμών και τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά. Τόσο εντυπωσιακά που εκτιμώ ότι σε δύο χρόνια από σήμερα μπορεί να πουλάμε στο εξωτερικό τις ίδιες ποσότητες που πουλάμε στην Ελλάδα. Επίσης ενδιαφέρον είναι ότι οι πελάτες του εξωτερικού είναι ξένοι σε ποσοστά 80% και μόλις το 20% είναι Έλληνες που ζουν σε άλλες χώρες.

Πόσο εύκολα αποφασίζουν οι καταναλωτές να αγοράσουν ένα προϊόν που δεν το βλέπουν; Αρκετά εύκολα θα έλεγα πλέον. Ειδικά οι νεότερες γενιές, μπορούν να αγοράσουν τα πάντα από το Διαδίκτυο. Όσον αφορά το κρασί, είναι ζήτημα εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας του e-shop και σε αυτόν τον τομέα νομίζω ότι τα έχουμε καταφέρει πολύ καλά.

Τελικά, προτιμάμε τα ελληνικά ή τα εισαγόμενα κρασιά; Σε εμάς τουλάχιστον, ελληνικά σε μια αναλογία περίπου 85/15. Ειδικά οι νέοι πελάτες, που γνώρισαν το κρασί μέσα στην κρίση, στρέφονται σχεδόν αποκλειστικά στις ελληνικές ετικέτες.

Λόγω τιμής ή λόγω «καταναλωτικού σοβινισμού»; Θα έλεγα πως και οι δύο λόγοι ισχύουν.

Κλείνοντας, να ρωτήσω αν έχει επηρεάσει η κρίση την καταναλωτική συμπεριφορά των πελατών σας; Παρότι ξεκινήσαμε στην αρχή της κρίσης, οπότε δεν έχουμε συγκρίσιμα στοιχεία με τnv προ κρίσης περίοδο, έχω την αίσθηση πως η μεγαλύτερη πίεση δέχτηκαν τα κρασιά στη μεσαία κατηγορία τιμών, καθώς ένα μέρος των καταναλωτών κινήθηκαν προς τις χαμηλότερες κατηγορίες. Απόδειξη και οι αρκετές, αξιοπρεπείς ετικέτες που συναντάμε πλέον σε τιμές από €4-€6!