Αύξηση του Ηλεκτρονικού Εμπορίου σε Ευρώπη και Ελλάδα
Το Ηλεκτρονικό Εμπόριο στην Ευρώπη συνέχισε να αυξάνεται σημαντικά τον περασμένο χρόνο.

Ο πραγματικός ρυθμός ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου αγαθών και των υπηρεσιών στην Ευρώπη ανήλθε σε 13,9% το 2014, φτάνοντας τα 426,8 δις €. Η Ευρώπη εξακολουθεί να είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο. Μόνο η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού (Asia-Pacific) έχει μεγαλύτερη βιομηχανία ηλεκτρονικού εμπορίου.

Αυτό είναι ένα από τα κύρια συμπεράσματα της νέας Παγκόσμιας Έκθεσης ηλεκτρονικού εμπορίου για το 2015, που ανακοινώθηκε από το Ίδρυμα Ηλεκτρονικού Εμπορίου (Ecommerce Foundation). Αυτη η πανευρωπαική ένωση εταιρειών online λιανικών πωλήσεων διαπίστωσε ότι το περασμένο έτος, 2,64% του παγκόσμιου ΑΕΠ δαπανήθηκε για την αγορά αγαθών και υπηρεσιών μέσω διαδικτύου και online πωλήσεων. "Με την πρώτη ματιά, αυτό δεν φαίνεται σημαντικό, αλλά το ποσοστό αυτό έχει αυξηθεί κατά περισσότερο από 100% από το 2010. Αυτό δείχνει την τεράστια αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου κατά τα τελευταία χρόνια", λέει ο διευθυντής Jorij Abraham.

Όπως είπε, η περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού ήταν (όπως και κατά την προηγούμενη χρονιά), η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο το 2014. Η Ευρώπη κατέχει τη δεύτερη θέση, αλλά το σημαντικό γεγονός είναι ότι η αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου της Ασίας-Ειρηνικού αυξάνεται με πολύ ταχύτερο ρυθμό (44,3% έναντι 13,9% για την Ευρώπη), η οποία θα οδηγήσει σε ακόμη μεγαλύτερο χάσμα μεταξύ των δύο αυτών αγορών ηλεκτρονικού εμπορίου.

Ευρώπη: Δεύτερη στον κόσμο

Προς το παρόν, δεν διαφαίνεται ότι η Ευρώπη θα γίνει σύντομα ο υπ 'αριθμόν ένα παίκτης. Στις πιο ανεπτυγμένες περιφέρειες της Ευρώπης, περίπου το 75% του πληθυσμού είναι συνδεδεμένο με το Διαδίκτυο, ενώ στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού μόνο το 39% είναι σε θέση να αγοράσει on-line. "Σε συνδυασμό με την αύξηση του κατά κεφαλήν εισοδήματος και τη βελτίωση της υποδομής λιανικής, ο κύκλος εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου της περιοχής Ασίας-Ειρηνικού αναμένεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο στο εγγύς μέλλον", προβλέπει το Ίδρυμα Ηλεκτρονικού Εμπορίου.

Η μελέτη δείχνει επίσης ότι στην Ευρώπη, 273,9 εκ. άτομα έκαναν ηλεκτρονικές αγορές τον προηγούμενο χρόνο. Αυτό είναι κάτι περισσότερο από τη Βόρεια Αμερική (195,5 εκ), αλλά πολύ λιγότερο από ότι στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού (523,1ψεκ). Η Ευρώπη δεν είναι πρώτη σε σχέση με το μέσο όρο δαπανών ανά απ'ευθείας σύνδεση αγοραστή, καθώς η Βόρεια Αμερική έχει σαφώς το προβάδισμα. Κατά μέσο όρο, οι καταναλωτές από αυτό το μέρος του κόσμου δαπάνησαν σε online αγορές 2.013€ το προηγούμενο έτος, σε σύγκριση με 1.558€ στην Ευρώπη.

Το Ίδρυμα Ηλεκτρονικού Εμπορίου εκτιμά ότι η Κινεζική αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο, ακολουθούμενη από την Αμερικανική. Αλλά πίσω από αυτές τις δύο κύριες αγορές, το Ηνωμένο Βασίλειο κατατάσσεται στην τρίτη θέση, με κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου 127 δισ €. Το Ηνωμένο Βασίλειο έρχεται μακράν πρώτο όσον αφορά στη μέση ετήσια δαπάνη ανά ηλεκτρονική αγορά, αφού τον προηγούμενο χρόνο οι Βρετανοί αγοραστές δαπάνησαν 3.073€ κατά μέσο όρο σε online αγορές. Η Γαλλία κρατά την τρίτη θέση με μέση ετήσια δαπάνη 1.600€.

Ελλάδα: 4η στη Νότια Ευρώπη

Ο ρυθμός ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα το 2014 ήταν 20,4%, ενώ υπολογίζεται ότι ένας στους δέκα Έλληνες καταναλωτές έκαναν τουλάχιστον μία ηλεκτρονική αγορά τον περασμένο χρόνο.Τον ταχύτερο ρυθμό ανάπτυξης κατέγραψε η Ρωσία με 25,4%, ακολουθεί η Ουγγαρία με 24%, η Πολωνία με 21,7% και στην τέταρτη θέση η Ουκρανία με 21,6%. Πρόκειται στην ουσία για τις «αναδυόμενες» αγορές στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα ανήλθε, σύμφωνα με την Ecommerce Europe, στα 3,85 δισ.  €, ποσό που την κατατάσσει στην 4η θέση στην περιφέρεια της Νότιας Ευρώπης. Στην πρώτη θέση βρίσκεται η Ισπανία με τζίρο 16,9 δισ €, ακολουθεί η Ιταλία με 13,27 δισ €, ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται η Τουρκία με 9,8 δισ €.