Η ομιλία του Τάσου Πικούνη στο "Μαραθώνιο Οινικής Γνώσης"

Ο Μαραθώνιος Οινικής Γνώσης", μία πρωτότυπη στη σύλληψή της εκδήλωση έγινε την Κυριακή  28/02/2016 στο ξενοδοχείο King George II, στα πλαίσια του "Athens Wine Week", των εκδηλώσεων που προηγούνται του "Οινοράματος 2016". 30 γνωστοί επαγγελματίες του κρασιού μιλησανο καθένας για 10’ επάνω σε κάποιο θέμα που αφορά το κρασί. Σε αυτή την εκδήλωση μίλησε και ο Τάσος Πικούνης, με θέμα- τι άλλο!- "Η πώληση κρασιού στο Διαδίκτυο". Παραθέτουμε εδώ την απομαγνητοφώνηση της ομιλίας του.

Η Πώληση κρασιού στο Διαδίκτυο


Καλό μεσημέρι… Ευχαριστώ, τόσο αυτούς που τυχαία βρίσκονται εδώ έτσι, για να περάσουν την ώρα τους μέχρι να έρθει ο ομιλητής που θέλουν να ακούσουν, όσο και αυτούς που ήρθαν ειδικά για να με ακούσουν. Είμαι ο Τάσος Πικούνης, συνιδρυτής of μαζί με το γιό μου Μιχάλη του House of Wine, του μεγαλύτερου ηλεκτρονικού καταστήματος πώλησης κρασιού και ποτών στην Ελλάδα. Προερχόμαστε από την πληροφορική, και με το House of Wine κάναμε τη μεγάλη μας αγάπη, το κρασί, δουλειά μας.

Είμαι αρχιτέκτονας, και όταν ο Ντίνος ο Στεργίδης μου πρότεινε να μιλήσω για την πώληση κρασιού στο  διαδίκτυο αισθάνθηκα σαν να βρισκόμουν πάλι σε εκείνους τους παλιούς καλούς καιρούς που ασκούσα το ευγενές επάγγελμα του Αρχιτέκτονα, μπροστά σε ένα άδειο λευκό χαρτί με ένα τεράστιο, τετράγωνο, επίπεδο άδειο  οικόπεδο, με τα μολύβια μου, και να αναρωτιέμαι από που να ξεκινήσω! 

Τι διαφορά έχει η πώληση κρασιού στο Internet από οποιαδήποτε άλλη πώληση στο Internet; Για πιο θέμα να μιλήσω; Για το πως στήνεται ένα eshop οίνου; Ποιοι είναι οι πελάτες του; Πως προωθείται; Αν χρειάζεται stock… Αν το κρασί  έχει κάποια ιδιαιτερότητα; Μα εδώ ψωνίζουμε παπούτσια και ρούχα στο Internet, πράγμα αδιανόητο πριν μερικά χρόνια, και το κρασί μας μάρανε; Ποια η διαφορά;

Τελικά, ποιόν ενδιαφέρει η πως γίνεται η πώληση κρασιού στο Διαδίκτυο; Τους πελάτες, σίγουρα όχι. Τελικά, αν το καλοσκεφτείτε, μόνο αυτούς που σκοπεύουν να ανοίξουν μια ηλεκτρονική κάβα, ή το σκέφτονται! Αυτούς κυρίως ενδιαφέρει.

Δηλαδή, τους μελλοντικούς ανταγωνιστές μας !

Ποιος θέλει νέους ανταγωνιστές αυτή την εποχή; Άρα, σκέφτηκα… καλό είναι να τους αποτρέψω, ίσως και να τους φοβίσω!

Έτσι,  αποφάσισα να μιλήσω προς αυτούς. Σκέφτηκα λοιπόν να καταρρίψω κάποιους μύθους για το ηλεκτρονικό εμπόριο, που αυτοί είναι που το κάνουν ελκυστικό.

Μύθος 1ος : Το ευκολότερο πράγμα είναι να ανοίξετε ένα eshop! Τι χρειάζεται; Ένα software για eshop με καμμιά εικοσαριά σελίδες, μια σύνδεση στο internet, ένα Domain name και μερικά κρασιά. Α, ναι, και κάποιο από τα παιδιά σας να το στήσει. Ιδιαίτερα αν έχετε κάβα έχετε επιλύσει και το πρόβλημα προμήθειας κρασιών…. Τι απλούστερο! Το ανεβάζετε και… αρχίζετε να πουλάτε!

Μυθος 2ος : Το eshop είναι το μόνο κατάστημα χωρίς κόστος! Ε, ναι! Το βάζεις στο Internet και... πουλάει μόνο του! Ούτε φυσικό χώρο απαιτεί. Ούτε προσωπικό. Άντε να χρειάζεται κάποιος να φτιάχνει τις παραγγελίες και να τις προωθεί στον Κούριερ! Αποθήκη δεν χρειάζεται, ότι του παραγγέλνουν το παραγγέλνει στους προμηθευτές του… απλό. Άντε ένα άτομο, και αυτό όχι πλήρους απασχόλησης

Μύθος 3ος : Το eshop πουλάει στις μικρότερες τιμές… αφού δεν έχει κόστος; Οφείλει να το κάνει, οφείλει να μη χρεώνει μεταφορικά, οφείλει να κάνει τεράστιες εκπτώσεις!

Είναι  λοιπόν το eshop ένα μαγικό κατάστημα , μια επιχείρηση χωρίς προσωπικό, έξοδα, φυσικό χώρο…

Είναι όμως έτσι;

Εδώ θα κάνω μια παρένθεση και θα ζητήσω συγγνώμη που θα αναφερθώ στο House of Wine. Οι εμπειρίες μου προέρχονται από αυτό, και ταυτόχρονα είναι αδιαμφισβήτητα  η μεγαλύτερη κάβα στο Internet

Ας ξεκινήσουμε με τον πρώτο Μύθο: Το ευκολότερο πράγμα είναι να ανοίξεις ένα eshop. 

Μας πήρε ακριβώς ένα χρόνο να ανοίξουμε το House of Wine. Μια ομάδα 4 ατόμων , με εμπειρία στην πληροφορική δουλεύοντας 8ωρο και κάτι ακόμα, και πολλοί άλλοι συνεργάτες, ειδικοί στον τομέα τους, .  Από την αρχική σύλληψη, το σχεδιασμό, την εξασφάλιση server στο εξωτερικό, την εισαγωγή 700 αρχικά ετικετών, τις περιγραφές, τις δοκιμές κάθε μιας ώστε οι περιγραφές να είναι αυθεντικές, την επιλογή κάποιων και την απόρριψη περισσοτέρων…

Μας πήρε 2 χρόνια μέχρι να βρεθούμε στην πρώτη  σελίδα της μηχανής αναζήτησης Google! Κάτι απαραίτητο για να μπορέσεις να κάνεις σοβαρές πωλήσεις.

Αυτές οι περίπου 20 σελίδες του Μύθου είναι στο House of Wine αυτή τη στιγμή που μιλάμε…. 11.656 σελίδες .