Οι Ιταλοί νέοι πίνουν όλο και λιγότερο κρασί! Μια έρευνα που δημοσιεύτηκε στο έγκυρο περιοδικό οίνου Decanter σίγουρα σοκάρει όλους τους οινόφιλους. Αφορά στις οινικές συνήθειες των νέων στην Ιταλία, στη χώρα δηλαδή με την μεγαλύτερη οινική παράδοση ίσως μόνο μετά την Γαλλία, και την πρώτη ή δεύτερη σε κατανάλωση οίνου στον κόσμο κάθε χρόνο!.

Μας αποκαλύπτει λοιπόν η έρευνα αυτή ότι οι Ιταλοί και Ιταλίδες κάτω των 35 ετών πίνουν λιγότερο κρασί παρά ποτέ! Και ενώ το 69% των Ιταλών πάνω από 65 ετών πίνει κρασί καθημερινά, το ποσοστό αυτό πέφτει στο 13% ανάμεσα στις ηλικίες από 16 έως 35 ετών.
Τα ευρήματα της έρευνας ανακοινώθηκαν στην Vinitaly, μια σημαντική έκθεση οίνου που έγινε στην Βερόνα, στα μέσα Απριλίου.

Η πτώση αυτή της κατανάλωσης οίνου μεταξύ των νέων αποδίδεται στην κατάρρευση της Ιταλικής παράδοσης σε σχέση με τις διατροφικές συνήθειες αλλά και στην μεταβολή των κοινωνικών και οικογενειακών παραδοσιακών σχέσεων, στο κόστος του κρασιού αλλά και σε λόγους υγείας.

"Οι Ιταλικές οικογένειες τείνουν ολοένα και περισσότερο να διασπαστούν τα τελευταία δέκα χρόνια. Δεν τρώνε μαζί όπως παλιά, και έτσι το κρασί δεν αποτελεί πλέον ένα είδος φαγητού" δήλωσε στο περιοδικό Decanter ο Giovanni Brunetti, εκπρόσωπος της εταιρείας έρευνας αγορών Unicab.

Αλλά το πιό εκπληκτικό εύρημα ακολουθεί: 30% των Ιταλών δεν θεωρεί ότι το κρασί είναι σύμβολο της εθνικής τους γαστρονομίας! Και επίσης οι μισοί από όσους πίνουν κρασί δηλώνουν ότι δεν γνωρίζουν τίποτα σχετικά με αυτό! Εν τούτοις, προβλέπεται ότι η Ιταλία θα συνεχίζει να ανταγωνίζεται την Γαλλία στην κατά κεφαλή κατανάλωση!

Εμείς έχουμε δυο παρατηρήσεις:

Η πρώτη: Ότι οι "άνω των 65" Ιταλοί καλά κρατούν, γιατί από ότι συνάγεται απο την έρευνα, αυτοί είναι που κάνουν την Ιταλία να κρατά ακόμα ψηλά την σημαία της κατανάλωσης οίνου. Που σημαίνει επίσης ότι είναι άξιοι απόγονοι των μεσαιωνικών προγόνων τους που κατανάλωναν (στην Σιένα) πάνω από 400 (!) λίτρα κατά κεφαλή τον χρόνο, δηλαδή περίπου 8-9 φορές περισσότερο από ότι καταναλώνουν σήμερα οι Γάλλοι και οι Ιταλοί!

Η δεύτερη: Ότι τα συμπεράσματα αυτά μάλλον δεν έχουν εφαρμογή στην Ελλάδα. Η δική μας εμπειρία, τόσο από τις πωλήσεις κρασιού όσο και από την προσέλευση των νέων στις εκθέσεις οίνου δηλώνει ακριβώς το αντίθετο. Όταν οι εκθέσεις κρασιών (ιδιαίτερα αυτές των εταιρειών εισαγωγής οίνων, που είναι δωρεάν) σφύζουν από νέους 18-25 ετών -και μάλιστα νέους που κατέχουν τουλάχιστον τα βασικά της οινογνωσίας- σε βαθμό που να δείχνουν σχεδόν σαν ...παιδικές χαρές, τότε μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι για το αντίστοιχο ποσοστό οινόφιλων νέων στην χώρα μας.

Το ίδιο εξ' άλλου υποδηλώνουν και οι ελάχιστες ελληνικές στατιστικές: Ενώ περισσότερο κρασί πίνουν οι άνδρες ηλικίας 45 ετών και πάνω, κάτοικοι αγροτικών περιοχών, απόφοιτοι πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, εντούτοις για τη νεότερη γενιά 18-24 ετών το κρασί είναι ένα ποτό που μπορεί να πίνεται μόνο του και χωρίς τη συνοδεία φαγητού, και είναι τα άτομα ηλικίας 25-34 ετών, υψηλού εισοδήματος και απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που αγοράζουν περισσότερο εμφιαλωμένα και τυποποιημένα κρασιά, που ξεφεύγουν από το στερεότυπο "τα ελληνικά κρασιά ειναι ΠΑΝΤΑ τα καλύτερα" και αγοράζουν επίσης ξένα.

Να λοιπόν που για μια φορά "μέσα πάμε καλύτερα" από ότι έξω!