Από τη Χ. Κυριακοπούλου 



Δεν μπορούσα να αφήσω ασχολίαστη την μεγάλη εκστρατεία μπύρας που κάνει ο Πρόεδρος Ομπάμα κατά την διάρκεια της προεκλογικής του καμπάνιας, έτσι  με αυτή την αφορμή  η εβδομάδα θα ξεκινήσει με μια μικρή αναφορά στην επιρροή που ασκεί η μπύρα στο κόσμο των διασημοτήτων.


Ο Ομπάμα, αρχίζοντας από τον πρόεδρο των ΗΠΑ δικαιολογημένα, αφού αποτέλεσε την έμπνευση, γυρνάει τις πολιτείες και στους λόγους του χαιρετά με ένα ή περισσότερα ποτήρια μπύρας. Δεν είναι κατασκευασμένη είδηση ή προπαγάνδα υπέρ του αφρώδους ποτού αλλά πραγματικότητα. Πριν από λίγο καιρό ο ίδιος αποκάλυψε την αδυναμία του για τις μπύρες και ότι έχει εγκαταστήσει μια μικροζυθοποιία στον λευκό οίκο, που παράγει δυο τύπους μπύρας, τις light και τις μαύρες.  Μάλιστα σε μια εμφάνιση του στην καφετέρια του  Knoxville, έδωσε ένα μπουκάλι μπύρας στον ιδιοκτήτη του καταστήματος ως δώρο, το οποίο έφερε μαζί του στην Αϊόβα , από την προσωπική  παραγωγή του.


Η μπύρα  ονομάζεται White House Honey Ale, και όπως λένε είναι εξαιρετική και από ποιοτικές πρώτες ύλες. Ειδικά το μέλι που περιέχει προέρχεται από τις κυψέλες  της Πρώτης Κυρίας, Μισέλ Ομπάμα,  που βρίσκονται στους κήπους του Λευκού Οίκου.


Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ο Πρόεδρος δείχνει να απολαμβάνει μια μπύρα. Για να μπεί ένα στοίχημα πριν από το παιχνίδι του Παγκόσμιου Κυπέλλου, μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και των ΗΠΑ το 2010, ο Πρωθυπουργός της Βρετανίας Ντέιβιντ Κάμερον και ο Πρόεδρος Ομπάμα αντάλλαξαν μπύρες .


Ο Ομπάμα έδωσε στον Κάμερον μια μπύρα από το Σικάγο που ονομάζεται Goose Island 312  και ο πρωθυπουργός επέστρεψε την χειρονομία, δίνοντάς του ένα μπουκάλι Hobgoblin, που παρασκευάζονται στην εκλογική του περιφέρεια Oxfordshire, της Ζυθοποιίας Wychwood.


Οι εταιρείες των ΗΠΑ που ασχολούνται με τις στατιστικές μελέτες και την πορεία της προεκλογικής εκστρατείας, αποκάλυψαν ότι η προβολή της αγάπης του Ομπάμα για τις ξανθιές, καστανές και μαύρες μπύρες ανέβασε την δημοτικότητα του και τους υποψηφίους του, αφού οι περισσότεροι από αυτούς είναι καταναλωτές μπύρας.


Έτσι από την πολιτική περνάμε στην μουσική. Οι θρύλοι του Heavy metal Motörhead κυκλοφόρησαν την δική τους μπύρα,  την Bastards Lager. Η μπύρα που ροκάρει σε αρώματα και γεύση πήρε το όνομα της από το άλμπουμ της μπάντας, Bastards του 1993 . Η ζυθοποίηση της έγινε από την Krönleins στη Σουηδία, και πωλείται αποκλειστικά εκεί.


«Πιστεύουμε ότι υπάρχουν πολλές μπάντες εκεί έξω που θα ήθελαν ένα εμπορικό σήμα αλκοόλ», δήλωσε η Sari Wilholm, συν-ιδρυτής της Σουηδικής Brands for Fan. Η Wilholm επίσης είπε στο Decanter.com, ότι η μπάντα ήταν πολύ συνεργάσιμη στην επιλογή της μπύρας , ιδιαίτερα ο Mikkey Dee, ο σουηδός ντράμερ.


Αφού είμαστε στην μουσική βιομηχανία παραμένουμε στα καλλιτεχνικά και συγκεκριμένα στην λάμψη του Hollywood. Οι περισσότεροι αστέρες είναι οπαδοί της μπύρας και στις εξόδους τους ο φωτογραφικός φακός συνήθως τους αποθανατίζει με ένα μπουκάλι μπύρα. Η μπύρα όμως δεν είναι το ποτό που απολαμβάνουν μόνο στις προσωπικές τους στιγμές. Στην φαντασμαγορική τελετή των Όσκαρ κάθε χρόνο υπάρχει η παρουσία της επίσημης μπύρας, που μαζί με όλη την μέκα του κινηματογράφου περνάει το κόκκινο χαλί. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα η Οσκαρική μπύρα προέρχεται από το ζυθοποιείο Six river.


Για το τέλος άφησα ένα χώρο που είναι συνδεδεμένος με την μπύρα και δεν είναι άλλος από το ποδόσφαιρο. Ο αρχηγός της Εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου της Ελλάδας, Γιώργος Καραγκούνης αναδείχθηκε ως ο καλύτερος παίκτης του αγώνα Ελλάδα – Ρωσία και παρέλαβε το Βραβείο Carlsberg Man of the Match, από την Agnese Stankusa, τη νικήτρια του διαγωνισμού της μπύρας Carlsberg, η οποία είναι και ο επίσημος χορηγός της διοργάνωσης.


Ο Γιώργος Καραγκούνης ενθουσιασμένος δήλωσε: «Αυτές είναι μεγάλες στιγμές για το Ελληνικό ποδόσφαιρο. Παίξαμε με την ψυχή μας και παρ’ όλες τις δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε, καταφέραμε να προκριθούμε. Όλοι οι παίκτες της Εθνικής αξίζουν συγχαρητήρια!»


Η Carlsberg, επίσημος χορηγός του ΕURO τα τελευταία 25 συνεχή χρόνια  αναγνωρίζει το θάρρος και το πάθος των φίλων του ποδοσφαίρου και δίνει την ευκαιρία στους λάτρεις της στρογγυλής θεάς να ζήσουν πραγματικά την ατμόσφαιρα ενός πρωταθλήματος από κοντά, καθώς και να αποκτήσουν μία εμπειρία ζωής που θα τους μείνει αξέχαστη!


Έτσι όσοι φίλαθλοι πήραν μέρος στους διαγωνισμούς που διεξάγει παγκοσμίως και κατάφεραν να αποτυπώσουν το πάθος τους για το ποδόσφαιρο με  πρωτότυπους τρόπους, ανταμείφθηκαν από την Carlsberg με εκατοντάδες συλλεκτικά δώρα – από αναμνηστικά αντικείμενα, εισιτήρια για αγώνες, μέχρι την μοναδική ευκαιρία να παρουσιάσουν τα Βραβεία Carlsberg Man of the Match σε έναν από τους 31 αγώνες του UEFA EURO 2012 .