Κρασί με γεύση κόκα κόλα;Από τον Γ. Μιχαήλο


Όλο το καλοκαίρι κόλλησα με τη βότκα... Μη πάει το μυαλό σας στο κλασικό απόσταγμα αλλά στην αρωματισμένη με καραμέλα εκδοχή της. Για να είμαι ειλικρινής ούτε σε σφηνάκι δε μπορώ να πιω σκέτη βότκα... Τα λάθη πληρώνονται και το πρώτο μου μεθύσι με absolut σε τρυφερή ηλικία οδήγησε στη χρόνια αποχή μου από το συγκεκριμένο αλκοολούχο ποτό.

Υπάρχει πλέον στη βιομηχανία αποσταγμάτων ένα μεγάλο εύρος ποτών τα οποία δε είναι ακριβώς αυτό που θα περιμέναμε από το άκουσμα τους... Για παράδειγμα λοιπόν η γλυκιά, με γεύση καραμέλας βότκα, δε θυμίζει σε τίποτα το απόσταγμα πατάτας ή δημητριακών των πρώην χωρών της Ανατολικής Ευρώπης. Πάνω από το 40% των αλκοολούχων ποτών σήμερα-με τη βότκα να κυριαρχεί- διαθέτουν αρωματισμένες εκδοχές που μπορεί να εκτείνονται από εσπεριδοειδή μέχρι και bacon!!!

Η αλήθεια είναι πως και στο κρασί τα πράγματα εξελίσσονται. Ο Τάσος Πικούνης περιμένει εδώ και καιρό το σχόλιο μου για το λανσάρισμα από Γάλλους ενός αλκοολούχου ποτού βασισμένου σε κρασί και κόκα κόλα. Στη Αμερική όπου ως γνωστόν οι καταναλωτές διαθέτουν αυτό που λένε στα αγγλικά sweet tooth, ποτά βασισμένα στο κρασί, με γεύση σοκολάτας ή ανάμειξη αρωματισμένης βότκας και κρασιού κάνουν εκρηκτικές πωλήσεις βασισμένες σε δυνατό branding και marketing.

Ανασηκώσατε το φρύδι σας; Σίγουρα οι λεγόμενοι purists μπορεί και να φρικάρουν στην ιδέα. Από την άλλη βέβαια η τεράστια επιτυχία των συγκεκριμένων κρασιών μας υπενθυμίζει ότι υπάρχει και μια τεράστια αγορά στην οποία οι άνθρωποι δηλώνουν ότι δε πίνουν κρασί γιατί δε τους αρέσει. Αναρωτιέμαι πόσοι sommelier θα έχουν ιδρώσει να πείσουν το πελάτη να αγοράσει το Κοκκινόμυλο του Τσέλεπου για να διαπιστώσουν ότι η γκαζόζα που παρήγγειλε η συνοδός κυρία, προοριζόταν τελικά για να αραιώσει το κρασί, άντε να το γλυκάνει και λιγάκι.

Γράφει ένας άνθρωπος που πίνει μόνο βότκα με καραμέλα και δεν αντέχει το real stuff... Γιατί λοιπόν θα πρέπει να κατηγορήσω όλους εκείνους που βάζουν νερό, κόκα κόλα, sprite, φρούτα ή ζάχαρη στο κρασί τους; Η αλήθεια είναι πως η βιομηχανία οίνου όσο αιρετικό και να ακούγεται μπορεί να μάθει από την ευελιξία και την ικανότητα των παραγωγών βότκας, μπύρας ή άλλων οινοπνευματωδών να επισημαίνουν τις τάσεις της αγοράς και να προσαρμόζονται.

Έτσι και αλλιώς τα πάντα είναι θέμα επιλογών και γεύσης... Όσο και μέσα μου να ψιλοντρέπομαι ψήνομαι να δοκιμάσω τη πατέντα κρασιού και κόκα κόλας των Γάλλων. Μαζί μου φαίνεται να ψήνονται και μερικά εκατομύρια καταναλωτές στον πλανήτη. Μεταξύ μας πάντως το προτιμάω από το να καταστρέφεται ο Κοκκινόμυλος που "μάτωσα" να πλασάρω δίπλα σε κάποιο πιάτο προσθέτοντας γκαζόζα.



Καλή εβδομάδα


Γρηγόρης Μιχαήλος
Γρηγόρης Μιχαήλος AIWS
(Associate Member in the Institute of Wines & Spirits)
Wine Educator & Consultant