Ανταπόκριση από τη Μόσχα πηγαίνοντας στη VinexpoΑπό τον Γ. Μιχαήλο




Για όσους ασχολούνται με το κρασί η Vinexpo είναι μια από τις πλέον σημαντικές εκθέσεις που οργανώνονται παγκοσμίως. Το δε παρακλάδι της, Vinexpo Asia, που λαμβάνει χώρα δύο φορές ετησίως στο Hong Kong αποτελεί τη ´μπουκαπόρτα´ για τις εξωτικές για εμάς αγορές της Ασίας. Μια έκθεση που συγκεντρώνει το ενδιαφέρον της παγκόσμιας οινικής κοινότητας και ελκύει τους πιο μεγάλους παραγωγούς κρασιού στο πλανήτη, με Γαλλία φυσικά, Ιταλία και από κοντά την Αυστραλία να διαθέτουν εντυπωσιακή από κάθε άποψη συμμετοχή.

Κάπου εδώ μπαίνει και η παρουσία της Ελλάδας στην έκθεση που προσπαθεί με τη σειρά της να βρει κάθε δυνατό τρόπο να τραβήξει πάνω της μερίδιο της προσοχής του κόσμου. Όπως λέει χαρακτηριστικά ο αγαπητός μου Γιώργος σε κάθε συμμετοχή μας σε έκθεση σε αγορές του εξωτερικού λίγο πριν τη είσοδο μας στο εκάστοτε εκθεσιακό κέντρο: ´Γκρεγκ πάμε σε πόλεμο τώρα. Ή εμείς οι αυτοί'...

Πόσο εύκολο είναι για μια χώρα μικρή σαν την Ελλάδα να προσελκύσει publicity, media, πιθανούς αγοραστές σε μια από τις μεγαλύτερες εκθέσεις κρασιού της Ασίας; Είναι πραγματικά πολύ δύσκολο και απαιτεί μεγάλη αφοσίωση, αδιάλειπτη παρουσία, επένδυση και πάνω από όλα υπομονή. Κοιτάω το πλάνο του εκθεσιακού χώρου και βλέπω ότι το περίπτερο μας περιτριγυρίζεται από Γάλλους εκθέτες που έχουν ήδη κατακλύσει τη Κινέζικη αγορά και αντιλαμβάνομαι ότι τα πράγματα είναι δύσκολα.

Από την άλλη δεν είναι το πρώτο μου ταξίδι στη Κίνα και νομίζω πως μέσα στο μυαλό μου αυτή τη φορά είμαι σε θέση να γνωρίζω ποιο είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα της Ελλάδας σε σχέση με τις άλλες χώρες. Και αυτό δεν είναι άλλο από την υψηλή ποιότητα των Ελληνικών κρασιών. Και μην ακούτε μόνο για Lafite, Petrus, Margaux κτλ. γιατί δίπλα σε αυτά οι Γάλλοι εκμεταλλευόμενοι την αμάθεια ή ημιμάθεια των Κινέζων στο κρασί έχουν κατεβάσει και πολύ β´ κατηγορία. Ο Θεός και η ψυχή του ξέρει το πόσες κακές Βουργουνδίες δοκίμασα στο περσινό μου ταξίδι.

Οι Κινέζοι όμως δεν είναι χαζοί και μαθαίνουν γρήγορα έτσι θα τιμωρήσουν αυτούς που τους πούλησαν φούμαρα για μεταξωτές κορδέλες. Το Ελληνικό κρασί έχει μια θαυμάσια ευκαιρία να δείξει τη δυναμική του σε μια αγορά που φαίνεται πως σιγά σιγά ανοίγει τα μάτια της πέρα από τα προφανή.

Από την άλλη επίσης οι Κινέζοι είναι άνθρωποι που σέβονται πάρα πολύ τον Ελληνικό πολιτισμό και την ιστορία, προερχόμενοι οι ίδιοι από έναν από τους σημαντικότερους πολιτισμούς του πλανήτη. Μένει να συνδέσουν την Ελλάδα και με το κρασί στο μυαλό τους για να αρχίσουν να φεύγουν από το συσχετισμό ότι κρασί σημαίνει γαλλικό cabernet σε τιμή κάτω των 40 ευρώ.

Επειδή η πτήση για Hong Kong από το αεροδρόμιο της Μόσχας επιβιβάζεται προτιμώ να σας στείλω τις εντυπώσεις μου από το Hong Kong με το καλό όταν φτάσω.

Καλή μας επιτυχία και καλή εβδομάδα


Γρηγόρης Μιχαήλος
Γρηγόρης Μιχαήλος AIWS
(Associate Member in the Institute of Wines & Spirits)
Wine Educator & Consultant