Οινικά video: "Που οδηγήσαν μια γενιά στα πιο βαθειά χασμουρητά!"
Από τον Τ. Πικούνη

Ηλιοβασίλεμα... Σειρές τα κλήματα, fly over με τα κοκκινωπά χρώματα του ήλιου να βάφουν τα κληματόφυλλα, απαλή, ρομαντική μουσική... και ανάμεσα στις σειρές των κλημάτων περπατά ο οινοποιός... βήματα αργά, σκεπτικός, που και που σκύβει και πιάνει στο χέρι του ένα τσαμπί... συνεχίζει τον περιπάτο, μόνος... αυτός, ο Δημιουργός, ο Θεός.... Ο...

Και μετά, εικόνες... εικόνες του οινοποιείου, των κρασιών, με μεγάλες κουβέντες σχετικά με την σεινεισφορά του οινοποιού στη διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος, για τις άοκνες προσπάθειές του να εξυπηρετήσει το κρασί ανιδιοτελώς... ίσως και μια συνέντευξη αν ο οινοποιός δεν είναι κάπως ...αγριάνθρωπος... και ξανά αμπέλια, και ξανά βόλτες ( αν υπάρχει και σκύλος ακόμα καλύτερα), και φτού και απ την αρχή... γύρω στα 5 ανυπόφορα βαρετά λεπτά που κανείς, μα ΚΑΝΕΙΣ δεν τα παρακολουθεί μέχρι το τέλος...

Παρασύρθηκα, αλλά αυτό είναι το τυπικό video που "γυρίζουν" τελευταία τα οινοποιεία. Άψογη εκτέλεση, εξαιρετικές εικόνες, άριστη αισθητική... αλλά βρε παιδιά, έχετε αναρωτηθεί αν αυτό είναι που θέλει να δει ο κόσμος για να αγοράσει τα κρασιά σας; Γιατί τόσο ταλέντο (το εννοώ!) των παραγωγών του Video να πηγαίνει τόσο χαμένο σε "παπάρες"? -συγνώμη για την έκφραση, αλλά δεν βρήκα άλλη ...σεμνότερη που να περιγράφει ακριβώς αυτά τα video.

Προβλέπω την απάντηση: "Μα, μετά την εισαγωγή, λέμε και δείχνουμε πολλά για το οινοποιείο, τα κρασιά"...
Λοιπόν... 40 χρόνια φούρναρης, που λέει και η διαφήμιση, από την εποχή της γέννησης του internet, και μετά του facebook, κάνοντας αυτή τη δουλειά, έχω να σας πω λίγα πραγματα εκ πείρας (αλλά και από τη διεθνή εμπειρία, για τους "άπιστους")...

1. Μην υπερεκτιμάτε τα Video. Καλά είναι, αλλά μην νομίζετε ότι είναι το άπαν... Μπορείτε μια χαρά να ζήσετε χωρίς video. Αν το budget σας είναι περιορισμένο, αφήστε τα video για αργότερα, και πέστε με τα μούτρα στο Internet marketing.

2. Ούτε το 1% δεν παρακολουθεί video μεγαλύτερο του 1 λεπτού... Ίσως η γυναίκα σας, ή φιλενάδα σας, -τα παιδιά σας αποκλείεται! Οι μόνοι που εντυπωσιάζονται από τα μεγάλα video είστε εσείς και η ομάδα σας...Ναι, το καταλαβαίνω... ανεβαίνει το "εγώ" σας! "Πωπω... εγώ είμαι αυτός!" Όλοι οι άλλοι, υποψήφιοι πελάτες, συνεργάτες, εισαγωγείς των προιόντων σας στο εξωτερικό, θα "την κάνουν" αμέσως μετά το 1 λεπτό ή μετά το πρώτο χασμουρητό!. Ιδίως αν μέχρι τότε έχουν δει τα "ρομαντικά" και τους περιπάτους σας στο δειλινό, και τις μουσικές και τις παπάρες... Δυστυχώς, παιδιά, ο ρομαντισμός έχει πεθάνει λίγα χρόνια αφ' ότου πέθανε ο Γουίλιαμ Γουόρντσγουορθ, ο Σατωμπριάν και Αλέξανδρος Δουμάς. Αυτό μόνο οι παραγωγοί video δεν το έχουν καταλάβει... και εσείς.

3. Ο κόσμος θέλει να δει τον παραγωγό σε δράση... Θέλει γρήγορο video, θέλει να σας δει στο χωράφι να σηκώνετε καφάσια, να δίνετε εντολές στους συνεργάτες σας... Ναι, ακόμα και τους "αλλοδαπούς" να τρέχουν να γεμίσουν το φορτηγό σταφύλια. Θέλει να σας δει όχι με Lacoste μπλουζάκι να ρομαντζάρετε στα αμπέλια, αλλά με τριμμένο (με φυσικό τρόπο!) μπλουτζην, με ανασηκωμένα τα μανίκια. Ακόμα και αν είστε "λόρδοι" γενικά, εκείνη τη μέρα κάντε μια υποχώρηση, και σαν καλοί οινοποιοί βάλτε τα "κακά" σας και βγείτε στο αμπέλι! Η καλύτερη φωτογραφία του φετινού τρύγου ήταν αυτή που ο κατ' εξοχήν gentleman του ελληνικού κρασιού, ο Γιώργος Σκούρας, σήκωνε το καφάσι με τα σταφύλια με ανασηκωμένα τα μανίκια του τριμμένου πουκάμισου!

4. Ο σημερινός κόσμος απεχθάνεται -για να είμαι ακριβής σιχαίνεται- τα "νερόβραστα". Ταχύτητα, ουσία, και κυρίως χιούμορ είναι τα χαρακτηριστικά που ζητάει σε ένα μικρό video. Το  video σας δεν θα βγει στον ιστότοπο της Vogue...

5. Οι Έλληνες παραγωγοί video είναι εξαιρετικοί. Δώστε τους την ευκαιρία να κάνουν κάτι αληθινό. Αν είναι ο παραγωγός που σας προτρέπει προς τα "νερόβραστα", πείτε του εσείς τι θέλετε ή -αν επιμένει- αλλάξτε τον!

Θα μπορούσα να σας πω και άλλα, αλλά νομίζω ότι την ουσία την καταλάβατε: Μικρά, γρήγορα Video, που δείχνουν την ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ δράση στο οινοποιείο. Όχι στα νερόβραστα, όχι στα ρομαντικά, όχι στα σωμόν ηλιοβασιλέματα, όχι στις απαλές μουσικές επενδύσεις! Η δουλειά στο οινοποιείο είναι Rock!... δείξτε το! Ναι στη δράση, ναι στην πραγματικότητα, ναι στην περιγραφή προβλημάτων.

Για το καλό το δικό σας πρώτα, και του ελληνικού κρασιού στη συνέχεια. Και για λιγότερα χασμουρητά σε εμάς τους υπόλοιπους...



Τάσος Πικούνης