Την Καθαρά Δευτέρα το κατάστημά μας στο Χαλάνδρι θα είναι ανοικτό 10:00-18:00

Μια εξαιρετική παρουσίαση της νέας Μαντινείας "Οροπέδιο" Μπουτάρη

Μια εξαιρετική παρουσίαση της νέας Μαντινείας "Οροπέδιο" Μπουτάρη
Από τον Τ. Πικούνη

Σε μια επιλεγμένη ομάδα οινογράφων, δημοσιογράφων οίνου αλλά και ανθρώπων του κρασιού έγινε το μεσημέρι της Παρασκευής 13 Νοεμβρίου η παρουσίαση του "Οροπεδίου", της νέας Μαντινείας Μπουτάρη. Ανάμεσα στους προσκεκλημένους και μια ιστορική φυσιογνωμία του Ελληνικού κρασιού, που σφράγισε με την παρουσία της, τα γραπτά και τη δράση της την ιστορία του, η μεγάλη Κυρία του κρασιού μας, η Δρ. Σταυρούλα Κουράκου-Δραγώνα.

Η παρουσίαση έγινε το Μουσείο Γαστρονομίας, έναν ιδανικό χώρο για τέτοιες εκδηλώσεις, στεγασμένο σε ένα πλήρως ανακαινισμένο νεοκλασικό κτίριο στην περιοχή του Ψυρρή. Όλη σχεδόν η οικογένεια Μπουτάρη ήταν παρούσα στην παρουσίαση, με επικεφαλής τον Κωνσταντίνο Μπουτάρη, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας. Μαζί τους, ο δημιουργός του κρασιού και επικεφαλής επί πολλά χρόνια οινοποιός της εταιρείας, ο φίλος Γιάννης Βογιατζής.

Η "εξαιρετική παρουσίαση" που αναφέρει ο τίτλος του άρθρου δεν χρησιμοποιήθηκε μόνο για να περιγράψει τις ομιλίες-παρουσιάσεις του νέου κρασιού από τον Κωνσταντίνο Μπουτάρη στην αρχή και τον Γιάννη Βογιατζή στη συνέχεια, αλλά και την συνολική εκδήλωση και εμπειρία που πήραμε μαζί μας -μαζί με μια φιάλη "Οροπέδιο"- φεύγοντας μετά από 3 περίπου ώρες: Υποδοχή με ένα θαυμάσιο αφρώδες κρασί του 2007 από τους Πειραματικούς Οίνους Μπουτάρη, και ένα γεύμα επιπέδου εστιατορίου υψηλής γαστρονομίας, που ετοιμάστηκε μετά από συνεργασία του chef του Μουσείου Γαστρονομίας και του Γιάννη Βογιατζή έτσι ώστε όλα τα πιάτα να ταιριάζουν και να αναδεικνύουν τη νέα Μαντινεία του Κτήματος, το "Οροπέδιο".

Ο Κωνσταντίνος Μπουτάρης τόνισε στην ομιλία του τους λόγους που οδήγησαν την εταιρεία στη δημιουργία της νέας αυτής Μαντινείας, και μίλησε για την ιδιαιτερότητα των κρασιών σαν "διαρκή" προϊόντα με πολύ μεγάλη ζωή, που όμως μεταβάλλονται για να ανταποκρίνονται στις επίσης μεταβαλλόμενες συνθήκες κάθε εποχής και στις προτιμήσεις των καταναλωτών, φέρνοντας σαν παράδειγμα την εμβληματική Νάουσσα Μπουτάρη, ένα κρασί με συνεχή παρουσία 109 (!) ετών, αφού η πρώτη φιάλη άρχισε να διατίθεται το 1906!

Στη συνέχεια, ο Γιάννης Βογιατζής μίλησε για το "Οροπέδιο", που πήρε το όνομά του από το οροπέδιο της Μαντινείας, όπου η εταιρεία Μπουτάρη βρέθηκε μετά την εξαγορά της Οινοποιίας Καμπά -μια φιάλη της Μαντινείας Καμπά 1971(!) την αντιπροσώπευσε στην παρουσίαση.

Η προσέγγιση για τη δημιουργία του νέου κρασιού ήταν προσεκτική και συστηματική: Γνωριμία και εκτίμηση των δυνατοτήτων κάθε αμπελοτοπιού, του βαθμού ωριμότητας κατά τη συλλογή των σταφυλιών ώστε -έχοντας μεγαλύτερη ωριμότητα- να είναι δυνατή η προζυμωτική εκχύλιση και να ληφθούν περισσότερα συστατικά από το φλοιό του σταφυλιού, και να εμπλουτιστεί ο αρωματικός χαρακτήρας του κρασιού, διαφοροποιόντας το από ένα απλό Μοσχοφίλερο δεξαμένης.

Στόχος ήταν η δημιουργία ενός κρασιού με ισορροπία και αρμονία των ιδιοτήτων του. Εδώ έρχεται και το βαρέλι για να δώσει μεγαλύτερη πολυπλοκότητα, και να δεθούν αρμονικά οι ιδιότητες της ποικιλίας με αυτές του βαρελιού, χωρίς όμως το βαρέλι να θεωρείται σημαντικό στοιχείο. Το κρασί παραμένει στο βαρέλι για δύο, το πολύ τρείς μήνες, και χρησιμοποιείται μικρό ποσοστό νέων βαρελιών. Το "Οροπέδιο" είναι ένα κρασί φαγητού και με αυτό το σκοπό δημιουργήθηκε, και για αυτό το λόγο η αρωματική του παλέτα δεν είναι εκρηκτική όσο του απλού Μοσχοφίλερου.

Ας πάμε τώρα στο κρασί. Εμείς στο House of Wine έχουμε ήδη δοκιμάσει το "Οροπέδιο" και έχουμε εκφράσει την άποψή μας για αυτό. Σε συντομία να πούμε ότι είναι ένα κρασί με χρώμα λαμπερό λεμονοπράσινο, με κομψά αρώματα εσπεριδοειδών και μήλου, που συμπληρώνονται από ανθικές νότες που θυμίζουν τριαντάφυλλο και λεμονανθούς. Στο στόμα είναι πολύ γευστικό και παιχνιδιάρικο με μέτριο σώμα, δροσερή οξύτητα, νύξεις ορυκτών και μία ιδέα γλύκας στο τελείωμα που το κάνει ιδιαίτερα απολαυστικό. Κρασί για όλες τις ώρες της ημέρας και όλες τις εποχές του χρόνου, που καλύτερα να το πιείτε τα δύο πρώτα χρόνια από τον τρύγο ώστε να διατηρεί τον φρέσκο και ευχάριστο χαρακτήρα.

Θέλουμε όμως να τονίσουμε και τη δουλειά που έγινε στο σχεδιασμό της ετικέτας και στο υλικό marketing βάσει του οποίου προωθείται το κρασί. Η ποιότητα όλων δεν είναι κάτι νέο για την οινοποιία Μπουτάρη, αφού την είχαμε διαπιστώσει και κατά την προώθηση των "Σημείων Στίξης".

Η όλη σύλληψη βασίζεται στο οροπέδιο της Μαντινείας, και γύρω του περιστρέφονται όλα τα σχετικά με το κρασί, από την ετικέτα μέχρι το προωθητικό υλικό. Όλα παραπέμπουν σε χάρτη, με ισοϋψείς καμπύλες να διακρίνονται παντού. Εδώ, η ετικέτα είναι λιτή -απέριττη θα λέγαμε- με χαραγμένες σαν υπόβαθρο τις ισοϋψείς του οροπεδίου της Μαντινείας. Ίσως θα έπρεπε να είναι πιο τονισμένες , ώστε να φαίνονται από πιο μακριά. Να σημειώσουμε εδώ ότι για να βρεθούν οι ισοϋψείς καμπύλες της περιοχής,- ο τοπογραφικός χάρτης δηλαδή-, η εταιρεία έκανε αγώνα για να τις βρει, και τελικά τις πήρε από την... ΝΑΣΑ(!). Το προωθητικό υλικό είναι εξαιρετικό, η έμπνευση του κεντρικού θέματος -Οροπέδιο- πολύ ενδιαφέρουσα και πρωτότυπη, και θέλω προσωπικά να συγχαρώ το τμήμα marketing της εταιρείας για την άψογη δουλειά που έχει κάνει.

Σε διπλανή αίθουσα υπήρχε η αναπαράσταση του οροπεδίου της Μαντινείας δημιουργημένη από 3D Printer, και οι φιάλες αναρτημένες στους τοίχους της αίθουσας.

Είναι προφανές ότι η νέα Μαντινεία έχει να ανταγωνιστεί εξαιρετικούς και καθιερωμένους αντιπάλους: Τις δύο εμβληματικές Μαντινείες της περιοχής που έχουν συνδέσει το όνομά τους με αυτή, τη Μαντινεία Τσέλεπου και τη Μαντινεία Νασιάκου, αλλά και την νεώτερη Μαντινεία Τρουπή.

Πως στέκεται η νέα Μαντινεία απέναντι στον ισχυρό ανταγωνισμό -ή συναγωνισμό; Εμείς θα πούμε, βάσει των χαρακτηριστικών της, ότι στέκεται πολύ καλά, με μια διαφορετική -ίσως πιο "νεανική" ή "παιγνιδιάρικη" αντιμετώπιση... Αλλά ασφαλώς είστε εσείς , οι τελικοί καταναλωτές,που θα αποφασίσετε ην πορεία της στην αγορά. Θα πρέπει να ληφθεί υπ' όψη ότι η πρώτη παραγωγή περιορίστηκε στις 6.000 περίπου φιάλες, με την επόμενη να είναι αρκετά αυξημένη, και με τελικό στόχο τις 60.000 φιάλες.

Φύγαμε με εξαιρετικές εντυπώσεις από αυτή την παρουσίαση: Τόσο για το κρασί, όσο και για την ποιότητα της φιλοξενίας της οικογένειας Μπουτάρη, της φιλικότητας και του πολύ "ζεστού" κλίματος που επικράτησε σε όλη τη διάρκεια της παρουσίασης. Να συγχαρούμε λοιπόν από εδώ την εταιρεία Μπουτάρη στο σύνολό της, το τμήμα Marketing που οργάνωσε την παρουσίαση, αλλά και τους υπευθύνους του Μουσείου Γαστρονομίας για τον εξαιρετικό χώρο που συντηρούν με πολύ αγάπη, αλλά και για την όλη οργάνωση της εκδήλωσης. Ιδιαίτερη μνεία στο chef για τα εξαιρετικά πιάτα που ετοίμασε.

Θα συγχαρώ επίσης τον πολύ αγαπητό μου φίλο Γιάννη Βογιατζή, που ποτέ δεν χορταίνω να τον ακούω να διηγείται τόσο γλαφυρά τα του Ελληνικού Οίνου.

Last, but not least, όπως λέμε σε... απλά Ελληνικά, η παρουσία και η ομιλία του Κωνσταντίνου Μπουτάρη, που θα επιμένω να τονίζω ότι -κατά τη γνώμη μου- είναι το πιο καλά... κρυμμένο asset της εταιρείας από το μεγάλο κοινό! Επικοινωνιακά στον αντίποδα του εντυπωσιακού και υπερπληθωρικού αδερφού του Γιάννη, ιδιαίτερα σεμνός, άριστος ομιλητής και "ζωντανή" ιστορία του Ελληνικού κρασιού, προσωπικά θα ήθελα να τον βλέπαμε περισσότερο στην επικοινωνία της εταιρείας, αφού θα έδινε την "ανθρώπινη" παρουσία, τον δημιουργό που αναζητά πίσω από κάθε φιάλη κρασιού το ευρύ κοινό, ιδιαίτερα σε μιά εταιρεία δημιούργημα των γενεών Μπουτάρη, της οποίας σήμερα ηγείται.


Στην υγειά σας!


Τάσος Πικούνης

 

Μοιραστείτε το άρθρο: