11 Χρόνια House of Wine μέσα από αναμνήσεις και αριθμούς

Έαν πιάτο "της γιαγιάς" και το κρασί του
Από τον Τ. Πικούνη

Σήμερα Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου 2020, κλείνουμε τον 1ο χρόνο λειτουργίας του House of Wine την 2η δεκαετία της «ζωής» του, και τον 11ο χρόνο λειτουργίας συνολικά, γιορτάζουμε δηλαδή τα 11α γενέθλιά μας!. Μου φαίνεται σαν ψέματα ότι πέρασαν 11 ολόκληρα χρόνια από εκείνη την 21η Σεπτεμβρίου του 2009, όταν πατήσαμε το... κουμπί του υπολογιστή και βγήκαμε live για πρώτη φορά στο διαδίκτυο, μετά από ένα ολόκληρο χρόνο πυρετώδους προετοιμασίας. Ο χρόνος περνά γρήγορα, βλέπετε, σε 2 περιπτώσεις: Όταν κάνεις μια έντονη δουλειά που σε ενδιαφέρει, και όταν... μεγαλώνεις. Και εγώ καλύπτω και τις δύο αυτές περιπτώσεις!

Τα 11α γενέθλιά μας έρχονται σε μια περίοδο έντονης κρίσης: Η πανδημία του κορωναιού έχει χτυπήσει την Ελληνική οικονομία και ιδιαίτερα τομείς που έχουν σχέση με το κρασί, όπως η εστίαση και ο τουρισμός. Η λειτουργία της κοινωνίας έχει αλλάξει ριζικά, οι κοινωνικές σχέσεις είναι υπό αποκλεισμό, οι συγκεντρώσεις είναι επικίνδυνες, η ανθρώπινη επαφή όπως την γνωρίζαμε είναι απαγορευμένη, οι αξίες έχουν ανατραπεί: Σχεδόν ότι θεωρούσαμε κοινωνικά ορθό, τώρα είναι επικίνδυνο!

Σε αυτό το περιβάλλον το να γιορτάσουμε τα 11α γενέθλιά μας στον «φυσικό» μας χώρο ήταν αδύνατο. Αλλα… επί πολλά χρόνια, πριν τη δημιουργία του καταστήματός μας γιορτάζαμε τα γενέθλιά μας… διαδικτυακά! Το ίδιο λοιπόν θα κάνουμε και εφέτος! Το διαδίκτυο συνεχίζει να είναι ο φυσικός μας χώρος, και επιπλέον ο κόσμος αυτή την περίοδο μας «αγκάλιασε» ακόμα περισσότερο, πολλοί νέοι φίλοι επισκέφθηκαν τις σελίδες μας, αφού αποτελούμε την ασφαλέστερη λύση για την προμήθεια κρασιών και ποτών για το σπίτι.

Κάθε φορά που πλησιάζουν τα γενέθλιά μας μπαίνω στον πειρασμό να αναλογιστώ πως πέρασαν τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και τι καταφέραμε σε αυτό το διάστημα. Και επειδή στην ηλεκτρονική αγορά του κρασιού δεν είδαμε μόνο "ανοιχτή" πόρτα και μπήκαμε (η αλήθεια είναι ότι η πόρτα ήταν και δίφυλλή και ορθάνοιχτη!) αλλά είχαμε τους στόχους μας και τα όνειρά μας, είναι φυσικό κάθε φορά να κάνω μια ετήσια ανασκόπηση, να δω που πετύχαμε, που αποτύχαμε, τι στόχους είχαμε και πόσους από αυτούς ικανοποιήσαμε.

Ο βασικός μας στόχος όταν ξεκινήσαμε, δεν ήταν η δημιουργία ενός απλού eshop οίνου και ποτών, μιας ηλεκτρονικής κάβας. Ήταν να δημιουργήσουμε έναν ιστότοπο όπου ο φίλος του κρασιού θα μπορεί να βρεί το κρασί που αναζητεί, αλλά και να πληροφορηθεί τα πάντα σχετικά με αυτό, και σχετικά με ότι το αφορά άμεσα ή έμμεσα, όπου ο νέος οινόφιλος θα μπορεί να εκπαιδευτεί, να μάθει και να καθοδηγηθεί μέσα από εξειδικευμένη πληροφόρηση, άρθρα, έρευνες και σχόλια. Στόχος μας επίσης ήταν η άμεση επαφή με πελάτες και φίλους, η ανταλλαγή απόψεων, η επαφή τους με τους οινοποιούς μέσα από επισκέψεις σε οινοποιεία και εκδηλώσεις οινογνωσίας και οινογευσίας.

Δεν θα ευλογήσω τα (υπαρκτά πια!) γένια μας αν πω ότι στα περισσότερα πετύχαμε... Γίναμε πολύ γρήγορα η πρώτη και μεγαλύτερη σε επισκεψιμότητα ηλεκτρονική κάβα της Ελληνικής αγοράς, σχεδόν από τον πρώτο χρόνο! Δεν το λέμε εμείς αυτό, το λέει ο ιστότοπος alexa.com, της εξειδικευμένης εταιρείας της Google που μετρά την επισκεψιμότητα στο διαδίκτυο. Ναι, ο ανταγωνισμό ήταν μικρός τότε, και η αγορά των eshops ακόμη στα σπάργανα, αλλά ο κόσμος του κρασιού, οι φίλοι του κυρίως, μας αγκάλιασαν αμέσως! Λέω οι "φίλοι" του γιατί οι επαγγελματίες του κρασιού μας είδαν με κάποια επιφύλαξη. Δεν προερχόμασταν βλέπετε από το κρασί, αλλά από τον χώρο της Πληροφορικής. Σιγά-σιγά όμως καταφέραμε και διώξαμε αυτή την επιφύλαξη από όλους σχεδόν, με τη δουλειά μας και την συνεργασία μας με αυτούς.

Μου αρέσουν οι αριθμοί, -είμαι κατά σπουδές αρχιτέκτονας- και όταν μπορώ προσπαθώ να τεκμηριώσω αυτά που λέω με αριθμούς. Έτσι λοιπόν τα στατιστικά στοιχεία που ακολουθούν πιστεύω ότι δίνουν μια "ποσοτική" εικόνα του τι πετύχαμε. Διαβάστε τα και συνεχίζουμε.

Στα 11 αυτά χρόνια λοιπόν:

-Είχαμε πάνω από 40,899,149 προβολές σελίδων στο διαδίκτυο, μέσα από 8,886,258 επισκέψεις

-5,023,451 διαφορετικά άτομα επισκέφθηκαν τις ιστοσελίδες μας.

-Η επισκεψιμότητα των ιστοσελίδων μας είναι μακράν η μεγαλύτερη από οποιοδήποτε άλλο site Οίνου/Ποτών (στοιχεία Alexa/Google) και σήμερα επισκέπτονται τις σελίδες μας από 2.700-3500 μοναδιαία άτομα ημερησίως, με τον αριθμό αυτό να ξεπερνά τις 6.000 την περίοδο των εορτών

-Έχουμε περισσότερους από 10.000 οικειοθελώς εγγεγραμμένους παραλήπτες των Newsletter μας και των ενημερώσεών μας, στους οποίους έχουμε στείλει περισσότερα από 132 μηνιαία Newletters (ανελλιπως κάθε μήνα!), πάνω από 1100 "Ενημερώσεις Δευτέρας" και "Προσφορές Πέμπτης", με περίπου... 4.200.000 (!) emails. Και καθημερινά νέοι φίλοι εγγράφονται στα δελτία των νέων μας!

-Έχουμε περισσότερους από 65.500 φίλους στο Facebook.

-Έχουμε "γυρίσει" περισσότερα από 390 video γευσιγνωσίας, μια πρωτοποριακή δουλειά για την χώρα μας που μόνο από το House of Wine γίνεται μέχρι σήμερα!

-Έχουμε φωτογραφίσει όλα σχεδόν τα κρασιά και ποτά των καταλόγων μας στα ιδιόκτητα εργαστήριά μας και έχουμε επεξεργαστεί περισσότερες από 15.600 φωτογραφίες.

-Έχουμε δημοσιεύσει περισσότερα από 2197 άρθρα για όλα σχεδόν τα θέματα τα σχετικά με τον οίνο.

-Έχουμε απαντήσει σε χιλιάδες ερωτήσεις σας μέσα από την ενότητα «Ρωτήστε μας για το κρασί»

-Έχουμε δοκιμάσει χιλιάδες κρασιά, και οι συνεργάτες μας ειδικοί γευσιγνώστες έχουν γράψει περισσότερες από 6,500 περιγραφές και εκτιμήσεις κρασιών και ποτών!

-Έχουμε καταφέρει να έχουμε χιλιάδες πελάτες σε όλα τα πλάτη και τα μήκη της ελληνικής επικράτειας, από την Θράκη μέχρι το Καστελόριζο, αλλά και στο εξωτερικό, σε όλο τον κόσμο.

-Έχουμε παραδώσει περισσότερες από 153,169 παραγγελίες.

Έχουμε αποστείλει σε πελάτες στην Ελλάδα και το εξωτερικό 1,253,487 είδη.

Έχουμε μια σημαντική και συνεχώς αυξανόμενη παρουσία στην χονδρική πώληση οίνου

-Έχουμε αναπτύξει μια πολύ σημαντική εξαγωγική δραστηριότητα κυρίως στις χώρες της Ευρωπαικής Ένωσης, τόσο προς επαγγελματίες όσο και -κυρίως!- προς ιδιώτες.

-Πριν 4 χρόνια ανοίξαμε και το φυσικό κατάστημα του House of Wine, όπου πέραν των πωλήσεων γίνονται παρουσιάσεις, γευσιγνωσίες και εκδηλώσεις. Το κατάστημά μας είναι αυτή την στιγμή ο μεγαλύτερος σε έκταση χώρος οίνου/ποτών στην Ελλάδα...

-Τέλος... Ναι, είμαστε η μεγαλύτερη ηλεκτρονική κάβα στην Ελλάδα και ο δεύτερος σε επισκεψιμότητα ιστοχώρος σε ολόκληρη τη κατηγορία Τρόφιμα/Ποτά, μετά το ΑΒ Βασιλόπουλος!

Είναι πολλά αυτά που δεν θα ξεχάσω στην ενδεκάχρονη πορεία του House Wine... κυρίως ευχάριστα! Το σημαντικότερο, η έκφραση αγάπης και εκτίμησης για τη δουλειά που κάνουμε, από τους φίλους μας και πελάτες μας! Τόσο στην προσωπική μας επαφή, όσο και μέσα από emails, κριτικές στα social media... ή ο χαρακτηρισμός του House of Wine από το διεθνές περιοδικό Οίνου Meininger Wine Business International σαν "την καλύτερη κάβα -eshop στην Ελλάδα, την μόνη που πληροί διεθνή standards". Βέβαια... υπήρξαν και τα δυσάρεστα. Λίγα, αλλά και αυτά αφήνουν το αποτύπωμά τους. Κυρίως όσα οφείλονται στην μιζέρια και το φθόνο προς οποιονδήποτε πετυχαίνει σε αυτή τη χώρα.

Ασφαλώς δεν θα ξεχάσω την κυριολεκτικά "κόλαση" της περιόδου από Σεπτέμβριο 2016 μέχρι τις 15 Νοεμβρίου 2016, την περίοδο δηλαδή της κατασκευής του καταστήματος του House of Wine, την καθημερινή αγωνία αν θα προλάβουμε να ανοίξουμε μέχρι τις γιορτές των Χριστουγέννων, αν το κατάστημα θα ήταν όπως το φανταστήκαμε, τις ατέλειωτες ώρες με τα συνεργεία, και βέβαια την ικανοποίηση όταν τελικά τα... καταφέραμε! Και στη συνέχεια, την ανησυχία αν το ευρύ κοινό θα δεχτεί μια κάβα χωρίς τους τοίχους της γεμάτους... κρασιά και με παραγγελία από 3 monitors, κάτι που δεν είχε ξαναγίνει σε όλο τον κόσμο!

Είναι ωραίες οι αναμνήσεις των 11 αυτών χρόνων, όπως είναι ωραία η συνεχιζόμενη προσπάθεια να κάνουμε τη δουλειά μας καλύτερη! Γιατί -όπως καταλαβαίνετε- δεν θα... ησυχάσουμε!

Αυτό πάρτε το και σαν υπόσχεση, για τη νέα περίοδο που ξεκινά μετά τα γενέθλιά μας! Μαζί με τις ευχαριστίες μας προς όλους σας, φίλους, πελάτες, προμηθευτές, οινοποιούς, συνεργάτες μας και προσωπικό του House of Wine για την υποστήριξή σας, που θα κάνουμε ότι μπορούμε για να συνεχιστεί και στο μέλλον...




Στην υγειά σας!


Τάσος Πικούνης

Μοιραστείτε το άρθρο: