Διονύσια 2013: BestSellers και στατιστικά της έκθεσης από το House of Wine

Διονύσια 2013: BestSellers και στατιστικά της έκθεσης από το House of Wine
Το House of Wine δημοσιεύει κάθε τρίμηνο τους αντίστοιχους "Πρωταθλητές"... είναι τα κρασιά που έχουν πρωτεύσει στις πωλήσεις του House of Wine. Το γεγονός ότι το House of Wine διαθέτει τα προϊόντα του σε όλη την Ελλάδα, κάνει τις πωλήσεις του σχετικά αντιπροσωπευτικές των τάσεων που επικρατούν στο κρασί. Όπως γνωρίζουν όλοι όσοι μας παρακολουθούν, στους "Πρωταθλητές" δεν ανακοινώνονται αριθμοί φιαλών κλπ. που διατέθηκαν, αλλά ποσοστά και κατατάξεις.

Όπως είχε ανακοινωθεί πριν την έκθεση "Διονύσια 2013" , δημοσιεύουμε σήμερα τους "Πρωταθλητές των Διονυσίων", δηλαδή τα πρώτα σε πωλήσεις κρασιά που οι επισκέπτες δοκίμασαν, διάλεξαν και παράγγειλαν μέσα στην έκθεση, με την υποστήριξη της όλης διαδικασίας από το House of Wine , καθώς και τα οινοποιεία με τις περισσότερες πωλήσεις στην έκθεση.

Είναι τα στοιχεία αυτά αντιπροσωπευτικά τάσεων; Ασφαλώς όχι! Και αυτό γιατί κάποια οινοποιεία επέλεξαν να μην συμμετάσχουν στην προσφορά 20% στους επισκέπτες της έκθεσης στα κρασιά που εκθέτουν, κυρίως μεγάλα οινοποιεία με αντιπροσώπους και δίκτυα πωλήσεων, για διάφορους λόγους που εδώ δεν έχουν θέση να τους αναλύσουμε. Έτσι, οι πωλήσεις περιορίστηκαν σε λίγα μεγάλα οινοποιεία και σε πολλά μικρότερα που τα περισσότερα από αυτά δεν διαθέτουν δίκτυο μεταπωλητών.

Είναι όμως αυθεντικά στοιχεία, και απόλυτα ανεπηρέαστα από οποιονδήποτε! Πριν εκφράσουν κάποιοι την κριτική τους, να λάβουν υπ' όψη ότι αυτές είναι οι αυθεντικές - το επαναλαμβάνουμε!- προτιμήσεις του κοινού, που για πρώτη φορά εκφράζονται μαζικά.

Ήταν η μη συμμετοχή κάποιων σημαντικών οινοποιείων καθοριστική; Όχι επίσης, παρά το γεγονός ότι πολλοί από τους επισκέπτες δυσαρεστήθηκαν, και αυτή τη δυσαρέσκειά τους την εξέφρασαν στους ίδιους τους οινοποιούς που δεν συμμετείχαν. Αλλά η μη συμμετοχή τους είχε και τα θετικά της στοιχεία: Επέτρεψε να αναδειχτούν κρασιά μικρών αλλά  σημαντικών οινοποιείων, που αλλιώς θα χάνονταν κάτω από το "βάρος" των γνωστών..

Εδώ τα αποτελέσματα ήσαν εντυπωσιακά: Ο κόσμος αγκάλιασε με τις αγορές του τα οινοποιεία που συμμετείχαν, παρήγγειλε τα κρασιά τους που ήδη έχουν αρχίσει να παραδίδονται, δίνοντας την ευκαιρία σε κρασιά μικρών παραγωγών να φθάσουν στο τραπέζι του καταναλωτή, που μέχρι σήμερα δεν είχε τρόπο να προμηθευτεί τα περισσότερα από αυτά. Γεγονός που ασφαλώς θα επηρεάσει τις προτιμήσεις του στο μέλλον, και θα δώσει την ευκαιρία στα οινοποιεία αυτά να αποκτήσουν μεταπωλητές τόσο στην Αθήνα όσο και εκτός Αθηνών.

Τα στατιστικά στοιχεία που δίνουμε εδώ είναι σημαντικά, γιατί αποκαλύπτουν αυθεντικά τι και ποιούς προτίμησε το κοινό. Και είναι σημαντικά για όλους: Διανομείς, τελικά σημεία πώλησης (κάβες, εστιατόρια, wine bars, e-shops) που πλέον θα γνωρίζουν τις προτιμήσεις του κοινού, και με τη σειρά τους θα αγκαλιάσουν τα κρασιά των παραγωγών αυτών. Αυτό είναι, πιστεύουμε, το θετικότερο γεγονός των φετινών Διονυσίων, μαζί με το γεγονός ότι το εμφιαλωμένο κρασί δεν έμεινε στο επίπεδο της δοκιμής όπως συνέβαινε σε προηγούμενες εκθέσεις (και μετά ξεχνιόταν) αλλά έφθασε στο τραπέζι του απλού καταναλωτή που υλοποίησε άμεσα τις προτιμήσεις του.

Όπως είπαμε, δεν θα δημοσιεύσουμε αριθμούς, αλλά σχέσεις, ποσοστά και κατατάξεις. Δεν έχουμε το δικαίωμα να το κάνουμε για πωλήσει που αφορούν τρίτους, και όποιος επιθυμεί να αναζητήσει αριθμούς, μπορεί να απευθυνθεί στα οινοποιεία που είναι τα μόνα αρμόδια να ανακοινώσουν αριθμούς πωλήσεων.

Θα ξεκινήσουμε από τα γενικά. Από το σύνολο των φιαλών που παραγγέλθηκαν, η κατανομή σε χρώμα κρασιών έχει ως εξής:

Λευκά: 51,78%
Ερυθρά: 38,25%
Ροζέ: 9,97%


Η κυριαρχία των λευκών επιβεβαιώνεται, αλλά θα πούμε εδώ ότι το κοινό ενδιαφέρθηκε ιδιαίτερα για τα λευκά του 2012 που τα περισσότερα παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στα "Διονύσια". Επίσης επιβεβαιώνεται ο δισταγμός (για  να το πούμε... κoμψά) του κοινού να αγοράσει ροζέ κρασιά, παρά το γεγονός ότι έλαμψαν στην έκθεση.

Στoν Πίνακα που ακολουθεί εμφανίζονται τα ποσοστά πωλήσεων σε σχέση με το εύρος τιμών. Τόσο σε ποσότητα όσο και σε αξία το κοινό προτίμησε κρασιά από 6 έως 10 €, και όχι τα κάτω των 5 €. Είναι επίσης αξιοσημείωτο ότι η αξία των κρασιών άνω των 20 που πωλήθηκαν είναι σχεδόν διπλάσια αυτών μέχρι και 5

Ποσότητα-Αξία/Εύρος Τιμών
Εύρος τιμών Ποσότητα Αξία
 ΜΕΧΡΙ KAI 5 € 16,07% 6,67%
 ΑΠΟ 6 € ΜΕΧΡΙ KAI 10 € 56,78% 47,33%
 ΑΠΟ 11 € ΜΕΧΡΙ KAI 20 € 23,55% 34,50%
 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΤΩΝ 20 € 3,60% 11,50%

Ακολουθεί η κατάταξη των οινοποιείων, βάσει αριθμού τεμαχίων (φιαλών) και αξίας πωληθέντων. Πρώτη η Οινοποιία Μπουτάρη με δεύτερη την Οινοποιητική Μονεμβασιάς και τρίτο το Κτήμα Μερκούρη.

Ποσότητα-Αξία/Παραγωγό
 Παραγωγός Ποσότητα Αξία
1 ΟΙΝΟΠΟΙΪΑ ΜΠΟΥΤΑΡΗ 9,37% 9,37%
2  ΟΙΝΟΠΟΙΗΤΙΚΗ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ 7,16% 5,13%
3 ΚΤΗΜΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ 6,03% 8,38%
4 ΜIΚΡΟΟΙΝΟΠΟΙΪΑ ΜΥΛΩΝΑ 4,19% 2,48%
5 ΟΙΝΟΠΟΙΪΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΣ ΦΡΑΓΚΟΥ 3,96% 2,74%
6 ΟΙΝΟΠΟΙΕΙΟ ΤΡΟΥΠΗ 3,78% 2,61%
7 PLAN-V 3,56% 3,29%
8 ΜΕΘΥΜΝΑΙΟΣ ΟΙΝΟΣ-ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΜΠΡΟΣ 3,42% 2,96%
9 ΟΙΝΟΠΟΙΕΙΟ ΚΑΡΑΜΗΤΡΟΥ 3,06% 2,68%
10 ΟΙΝΟΠΟΙΪΑ ΓΑΒΑΛΑ 2,88% 3,11%
11 ΟΙΝΟΠΟΙΕΙΟ ΜΩΡΑΪΤΗ 2,88% 3,22%
12 GENTILINI 2,61% 3,26%
13 ΚΤΗΜΑ ΦΟΙΒΟΣ 2,57% 2,81%
14 VRINIOTI WINERY 2,52% 2,13%
15 ΚΤΗΜΑ ΜΠΡΙΝΤΖΙΚΗ 2,43% 1,76%

Ποιά είναι όμως τα κρασιά που διακρίθηκα, που προτιμήθηκαν από το κοινό για τις αγορές του;

To θαυμάσιο Νέηλυς, η Μαλαγουζιά της Αναστασίας Φράγκου, κατέκτησε την 1η θέση στις πωλήσεις κρασιών, με δεύτερη τη Μαλαγουζιά Μάτσα της Μπουτάρη! Δυό εξαιρετικές Μαλαγουζιές στη κορυφή αποδεικνύουν την  εκτίμηση του κοινού στην ποικιλία.

Κατάταξη προιόντων βάσει πωληθέντων τεμαχίων
Προιόν Παραγωγός
1 Νέηλυς  ΟΙΝΟΠΟΙΪΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΣ ΦΡΑΓΚΟΥ
2 Μαλαγουζιά Μάτσα ΟΙΝΟΠΟΙΪΑ ΜΠΟΥΤΑΡΗ
3 Σαββατιανό  ΜΚΡΟΟΙΝΟΠΟΙΪΑ ΜΥΛΩΝΑ
4 Μαντινεία Τρουπή  ΟΙΝΟΠΟΙΕΙΟ ΤΡΟΥΠΗ
5 Novita  ΚΤΗΜΑ ΓΡΑΜΨΑ
6 Pink Kong  ΟΙΝΟΠΟΙΪΑ ΜΠΟΥΤΑΡΗ
7 Μεθυμναίος Οίνος Ερυθρός Βιο ΜΕΘΥΜΝΑΙΟΣ ΟΙΝΟΣ
8 Moscato d'Asti Villa Jolanda  PLAN-V
9 Μεθυμναίος Οίνος Πορτοκαλί ΜΕΘΥΜΝΑΙΟΣ ΟΙΝΟΣ
10 Μητρόπολις  ΟΙΝΟΠΟΙΗΤΙΚΗ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ
11 Από δυό χωριά  ΟΙΝΟΠΟΙΕΙΟ ΚΑΡΑΜΗΤΡΟΥ
12 Μελιός  ΚΤΗΜΑ ΜΠΡΙΝΤΖΙΚΗ
13 Μονεμβάσιος  ΟΙΝΟΠΟΙΗΤΙΚΗ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ
14 Τινακτορώγος  ΚΤΗΜΑ ΜΠΡΙΝΤΖΙΚΗ
15 Aλεξάκης Βιδιανό  ALEXAKIS
16 Κτήμα Μερκούρη Cava  ΚΤΗΜΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ
17 Βιδιανό Πλυτό  ΟΙΝΟΠΟΙΪΑ ΤΑΜΙΩΛΑΚΗ
18 Σαντορίνη Γαβαλά  ΟΙΝΟΠΟΙΪΑ ΓΑΒΑΛΑ
19 Tετράμυθος Μαύρο Καλαβρυτινό  ΤΕΤΡΑΜΥΘΟΣ


Η αρχή λοιπόν έγινε... Στην πιο σημαντική έκθεση κρασιού για καταναλωτές, οι πωλήσεις κρασιών έγιναν χωρίς να διαταράξουν στο ελάχιστο τη λειτουργία της έκθεσης, χωρίς σακούλες με κρασιά στα χέρια των καταναλωτών, χωρίς συνωστισμούς, χρήματα, ρέστα μπροστά στα τραπέζια των οινοποιών, με μια άψογη διαδικασία που την εξασφάλισε η σύγχρονη τεχνολογία, και το House of Wine που είχε αναλάβει την όλη διαδικασία, απο την παραγγελία μέσα στην έκθεση μέχρι την παράδοση των κρασιών στο χώρο του αγοραστή.

Κάθε αρχή και δύσκολη στην αποδοχή της. Και το ποτάμι κυλά προς μιά κατεύθυνση: Αυτή της προόδου και της εξέλιξης.

Μοιραστείτε το άρθρο: