Ο Robert Parker βάζει... φωτιά στα Sake!

Ο Robert Parker βάζει... φωτιά στα Sake!Δημιουργείστε τη γιορτινή σας κάβα
Τα αποστακτήρια Sake σε ολόκληρη την αγροτική Ιαπωνία αντιμετωπίζουν έναν πρωτοφανή κατακλυσμό παραγγελιών, αφού ο πιο ισχυρός κριτής κρασιού του κόσμου γύρισε την απαιτητική μύτη του από τα σταφύλια στο ρύζι!

Στις 24 ώρες από την δημοσίευση του πρώτου οδηγού αξιολόγησης των 78 κορυφαίων -κατά Parker- Ιαπωνικών Sake, και τα κρασιά από ρύζι των εταιριών της λίστας έχουν σχεδόν χαθεί από την αγορά!

Από τα κορυφαία ξενοδοχεία του Τόκιο, τα σούσι μπαρ μέχρι και τους ιδιώτες Ιάπωνες συλλέκτες, τα καζίνο του Μακάο, τα εστιατόρια της Νέας Υόρκης και οι εκατομμυριούχοι της Σιγκαπούρης, δυνητικοί έμποροι και αγοραστές των Kamenoo Sannen Jukusei ή Jokigen Kiss of Fire αγωνίζονται για να ασφαλίσουν τα μπουκάλια που θέλουν από την ήδη περιορισμένη αγορά.

Ένας συλλέκτης με έδρα το Χονγκ Κονγκ, ο οποίος προσπάθησε να αγοράσει 40 φιάλες του Nechi Otokoyama από έναν Ιάπωνα έμπορο μόλις έξι ώρες μετά τη δημοσίευση του οδηγού, αντιμετωπίστηκε με τρανταχτά γέλια στο άλλο άκρο του τηλεφώνου.

Σε πλήρη αντίθεση με το κόστος ενός κρασιού, ένα μπουκάλι Sake με την υψηλότερη βαθμολογία - με σκορ του Robert Parker-  98 βαθμών, το βάζει στο ίδιο επίπεδο με το Château Lafite Rothschild του 2010, ενώ κοστίζει μόλις ¥ 10.000 ($ 97) .

Το φθηνότερο από τα 78 ονόματα, τα οποία έχουν βαθμολογηθεί με τουλάχιστον 90 βαθμούς κάτω από το σύστημα βαθμολόγησης του Parker, μπορούν να αγοραστούν για μόλις ¥ 1,500 (14,50 δολάρια). Οι 78 ετικέτες επελέγησαν από έναν κατάλογο 800 διαφορετικών ειδών Sake και κρίθηκαν από μια ομάδα τριών εμπειρογνωμόνων.

Αλλά οι ημέρες με λογικές τιμές μπορεί να είναι πιά παρελθόν: ένας από τους λόγους πίσω από την έκδοση αυτού του κατάλογο, ομολόγησε ο Ernest Singer, εκπρόσωπος του Robert Parker στην Ιαπωνία και βετεράνος εισαγωγέας κρασιού, ήταν να δώσει τη δυνατότητα στους καλύτερους παραγωγούς Sake να αυξήσουν τις τιμές. Αυτό με τη σειρά του αυξάνει τις πιθανότητες επιβίωσης σε μια αγορά όπου δραστηριοποιούνται μόνο 1.300 εταιρείες απόσταξης, και όπου ακόμη και οι καλύτεροι περπατούν σε ένα τεντωμένο σχοινί.

Αλλά η τροφοδότηση της προσφοράς για να ταιριάζει με τη νεοσυσταθείσα ζήτηση δεν είναι εύκολη. Η Yoshitaka Kusumi, πρόεδρος της εταιρείας Kusumi Shuzo, η οποία κέρδισε την κορυφή της λίστας, δήλωσε ότι δεν ήταν σε θέση να αυξήσει την παραγωγή αμέσως αφού η τιμή του ρυζιού της φθινοπωρινής συγκομιδής είχε καθοριστεί πριν από ένα χρόνο.

Άλλοι ήταν πιο αισιόδοξοι σχετικά με την τόνωση της παραγωγής, απολαμβάνοντας παράλληλα την αιφνίδια αύξηση της ζήτησης. Η Heizo Isawa, η 12η γενιά επικεφαλής ενός αποστακτηρίου που δημιουργήθηκε πριν από 320 χρόνια, δήλωσε ότι ήταν έκπληκτη από το πόσο γρήγορα οι πελάτες έρχονταν σε επαφή μετά την έκδοση του οδηγού Parker. Ωστόσο, εξέφρασε την ανησυχία της ότι η τιμή των 10.000 ¥ σε ένα από τα μπουκάλια της θα μπορούσε να σταματήσει τις πωλήσεις. «Θα παρακολουθήσουμε προσεκτικά τις αντιδράσεις των πελατών μας και θα αυξήσουμε την παραγωγή κατά ένα βαρέλι ετησίως, δηλαδή 3.000 φιάλες», δήλωσε η κα. Isawa.

Η ολονύκτια έκρηξη ενδιαφέροντος, λένε εμπειρογνώμονες του sake, προέρχεται από την εμφανή αντικειμενικότητα του συστήματος σημείων Parker. Ως λατρευτικό εθνικό ποτό από ρύζι, νερό πηγής και μαγιάς, το sake έχει συσωρεύσει αιώνες γνώσης και την αναγνώρισης μεγάλων εμπορικών σημάτων.

"Αλλά παρά όλη αυτή την αγάπη και τη γνώση, δεν υπήρξε ποτέ ένας σαφής τρόπος για τους λάτρεις του Sake στην Ιαπωνία και σε όλο τον κόσμο να μάθουν ποιες ετικέτες ήταν εξαιρετικές και γιατί", δήλωσε ο κ. Singer.
 

Μοιραστείτε το άρθρο: