Την Καθαρά Δευτέρα το κατάστημά μας στο Χαλάνδρι θα είναι ανοικτό 10:00-18:00

Υπάρχει και κακό marketing, υπάρχει και αρνητική προβολή...

Υπάρχει και κακό marketing, υπάρχει και αρνητική προβολή...
Από τον Τ. Πικούνη

Φωτογραφία πρώτη: Μικρομάγαζο, ταβερνάκι μάλλον ή κουτούκι... Ξύλινες καρέκλες, καρό κόκκινα τραπεζομάντηλα, διακόσμηση κιτς, μόνο το ντενεκεδένιο καρτούτσο λείπει από τα τραπέζια. Και αυτά λιγοστά, με ένα δύο άτομα μπροστά, σύνολο καμιά δεκαριά "φίλοι του κρασιού". Στη μέση, όρθιος ο οινοποιός εξηγεί στο... πλήθος το κρασί που δοκιμάζουν.... εικόνα θλίψης, ακόμα πιο θλιβερή προβεβλημένη στο "λαμπερό" facebook ανάμεσα στις τόσες γιορταστικές εικόνες.
Φωτογραφία δεύτερη: Κάτι σαν παλιό μπακάλικο... κρασιά στα ράφια, και ανάμεσά τους είδη παντοπωλείου, γάλατα, όσπρια σε σελοφάν. Φωτισμός από γλόμπους γυμνούς που κρέμονται από το ταβάνι. Ένα τραπέζι-πάγκος, ξύλινο, πολυκαιρισμένο, για ταμείο. Σκοτεινό, κακογερασμένο περιβάλλον όπως και γερασμένο το ζευγάρι των ιδιοκτητών, ανάμεσα στους οποίους φιγουράρει με πλατύ χαμόγελο γνωστός οινοποιός, κρατώντας μια φιάλη από κάποιο κρασί του. Αν θέλετε το πιστεύετε, αλλά ή ...σκηνή είναι στις ΗΠΑ παρακαλώ, όπου ο οινοποιός μας επισκέπτεται σημεία πώλησης για να τοποθετήσει τα κρασιά του! Εικόνα θλίψης...
Αναρωτιέμαι τι προσθέτουν στο προφίλ ενός καταξιωμένου οινοποιείου ή οινοποιού αυτές οι γευσιγνωσίες σε εστιατόρια, wine bars όπου μετέχουν οι εξής ...τρεις και ο κούκος! Όταν μάλιστα προβάλλονται στο facebook με διθυραμβικά σχόλια και φωτογραφίες! Το μόνο που δείχνουν είναι ότι τα κρασιά του δεν έχουν απήχηση, όπως επίσης ότι το εμφιαλωμένο κρασί γενικότερα δεν έχει πέραση... Δείχνουν επίσης μια σχεδόν απελπισμένη προσπάθεια να πουληθούν λίγες φιάλες. Δεν προωθούν την εικόνα του, ούτε την εικόνα του εμφιαλωμένου κρασιού γενικότερα...

Το ίδιο αναρωτιέμαι και για τον ...ιπτάμενο οινοποιό. Κυρίως, αν ο ίδιος αλλά και ασφαλώς κάποιοι συνεργάτες του που επιμελούνται την προώθηση των κρασιών του, αντιλαμβάνονται τι εικόνα χτίζεται, για τον οινοποιό, το οινοποιείο, τα κρασιά τους αλλά και για τις εξαγωγικές τους ...επιτυχίες που διαφημίζουν. Πέρα δε από τον ίδιο, τι εικόνα για τις ελληνικές εξαγωγές παίρνουν οι καταναλωτές, τόσο εδώ αλλά και στις ΗΠΑ όπου προσπαθεί με αυτές τις επισκέψεις να προωθήσει τα κρασιά του.

Ίσως με παρεξηγήσετε, και κάποιοι θα με κατηγορήσουν πιθανόν για σνομπισμό.

Μακριά από εμένα... Δεν λέω με κανένα τρόπο να μην γίνουν αυτές οι γευσιγνωσίες των ...τριών και εξήντα, ούτε να μην επισκεφθεί ο οινοποιός μας το συμπαθέστατο κατά τα άλλα ζευγάρι των ηλικιωμένων αμερικανών μπακάληδων (ή ελληνοαμερικανών, δεν έχει σημασία). Η διαχείριση του χρόνου τους μπορεί να είναι παράλογη, αλλά αυτό είναι δικαίωμά τους! Εκείνο που λέω και επιμένω είναι ότι φωτογραφίες από αυτά τα ... γεγονότα δεν χρειάζεται να βγαίνουν στο διαδίκτυο. Κάνουν ζημιά, και όχι μόνο στους ίδιους.

Ο καταναλωτής και ιδιαίτερα ο οινόφιλος "χτίζει" μια εικόνα στο μυαλό του, ανάλογη με το κρασί που δοκιμάζει, ανάλογη με τη φήμη του οινοποιού, και πάντα σχεδόν "μεγαλύτερη" από την πραγματική εικόνα. Ο οινοποιός είναι ο καλλιτέχνης, ο δημιουργός ένος κρασιού που τον μάγεψε! Το να καταστρέψει ή να υποβιβάσει κανείς αυτή την εντύπωση μόνο αρνητικές επιπτώσεις μπορεί να έχει. Υπάρχουν οινοποιοί που φτιάχνουν καλά ή πολύ καλά κρασιά σε άθλια οινοποιεία. Υπάρχει κάποιος λόγος που θα ήθελαν να προβάλλουν αυτή την εικόνα;

Το marketing είναι σε μεγάλο βαθμό διαχείριση της εικόνας, των εντυπώσεων. Και δουλειά του είναι να "ανεβάσει" αυτή την εικόνα στα μάτια των καταναλωτών. Στην περίπτωση των οινοποιών των προηγουμένων παραδειγμάτων, το αρνητικό marketing παραλαμβάνει μια καλή εικόνα ενός πραγματικά αξιόλογου προϊόντος και την καταστρέφει, αποδομώντας στα μάτια των καταναλωτών τον ίδιο το δημιουργό, "χαμηλώνοντας τον" στην εκτίμησή τους. Είναι πιστεύετε τυχαίο ότι ένα από τα πιο πετυχημένα οινοποιεία, η Βιβλία Χώρα έχει εμφάνιση ...πεντάστερου ξενοδοχείου; Ή ότι το κτήμα Γεροβασιλείου είναι μια αισθητικά απολαυστική εμπειρεία σε όλους τους τομείς, χωρίς να είναι καθόλου εξεζητημένο; Αναφέρομαι σε οινοποιεία και οινοποιούς που έχουν ανεπτυγμένη της αίσθηση του marketing. Υπάρχει και κακό marketing, υπάρχει και αρνητική προβολή...

Επιμύθιον: Αγαπητοί οινοποιοί, μην ...κατεδαφίζετε τον εαυτό σας! Ιδιαίτερα όλοι εσείς που έχετε την αίσθηση του marketing ανεπτυγμένη, και αφήνετε να σας παρασύρουν συνεργάτες και συνεργάτιδες που ξέρουν από marketing όσο εγώ από πυρηνική φυσική... Ναι, κάνετε τις οινογνωσίες- γευσιγνωσίες σας στα κουτούκια και κουτουκάκια, στα έρημα wine bars των τριών και ο κούκος, στα εστιατόρια που θέλουν να πουλήσουν πέντε πιάτα παραπάνω, αλλά... κάντε το καλό και -σας παρακαλώ- ρίξτε το στο γιαλό!

Η -αν μπορείτε- και πιο βαθειά ακόμα! Έτσι έχετε πιθανότητες να κατακτήσετε δύο παράδεισους: Αυτόν που φυλάει ο Άγιος Πέτρος, για το καλό που κάνετε στους πλησίων σας ενημερώνοντάς τους απόλυτα αλτρουιστικά για το κρασί και τις ΄χαρες και χαρές του, και αυτόν εδώ, τον γήινο αλλά τόσο απαραίτητο... τον παράδεισο του marketing...


Μοιραστείτε το άρθρο: