Τελικά, τι είναι πιο υγιεινό: Το κρασί ή η μπύρα;
Ο Charlie Bamforth, καθηγητής επιστημών της ζυθοποιίας στο περίφημο για τα τμήματα οινολογίας Πανεπιστήμιο Davis της Καλιφόρνια, δήλωσε ότι η μπύρα έχει περισσότερο σελήνιο, φώσφορο, νιασίνη, πυρίτιο και φυτικές ίνες από το κρασί. Αυτός είναι ο λόγος που η θρεπτική αξία της μπύρας είναι πολύ πιο συγκρίσιμη με αυτή της πραγματικής τροφής από εκείνη του κρασιού ή λικέρ.

Και τα δύο περιέχουν αντιοξειδωτικά, αλλά όταν πρόκειται για βιταμίνες Β, πρωτεΐνες και θρεπτικά συστατικά, η νίκη είναι σαρωτική για αυτό που Βενιαμίν Φραγκλίνος κάποτε είπε ότι αποτελεί την "απόδειξη ότι ο Θεός μας αγαπά."

Το κρασί είναι φημισμένο για την ρεσβερατρόλη του, την ουσία που αυξάνει τη διάρκεια ζωής ενός ατόμου. Αλλά το κρασί δεν περιέχει αρκετή για να αποτελέσει σημαντική επιρροή, και τα αντιοξειδωτικά του κρασιού δεν απορροφώνται όσο αυτά της μπύρας, σύμφωνα πάλι με τον καθηγητή Bamforth.

Αν ψάχνετε απλά για υδατάνθρακες και θερμίδες ωστόσο, το κρασί είναι ο ξεκάθαρος νικητής. Μια φιάλη 350ml μπύρας Craft θα μπορούσε να έχει τόσες θερμίδες όσες τέσσερα ποτήρια κρασί (600 ml), και μια μπύρα και με μόνο 5% περιεκτικότητα σε αλκοόλ περιέχει σχεδόν 10 φορές την ποσότητα των υδατανθράκων ενός ποτηριού κρασί 150ml.

Οι περισσότερες από τις θερμίδες μιας μπύρας Craft, που συνήθως έχει υψηλότερη περιεκτικότητα σε αλκοόλ, προέρχονται από το αλκοόλ και τους υδατάνθρακες, δυο συστατικά που κάνουν τις μπύρες πιο γλυκές και πιο γευστικές.

Αλλά είναι μόνο αυτός ο λόγος που οι βαρείς πότες μπύρας τείνουν να έχουν μεγάλη κοιλιά; Ο καθηγητής Bamforth ισχυρίζεται η «κοιλιά της μπύρας» είναι το αποτέλεσμα της ανθυγιεινής καθημερινής ρουτίνας, δεδομένου ότι ένας υπέρβαρος πότης μπύρας συνήθως έχει επίσης ανθυγιεινές διατροφικές συνήθειες και κάνει μια περισσότερο καθιστική ζωή.

Μια άλλη συνήθης παρανόηση σχετικά με την μπύρα είναι ότι οι μπύρες μαζικής παραγωγής μεγάλων εταιρειών είναι λιγότερο υγιεινές από τις μπύρες Craft μικρών παραγωγών. Εντούτοις, οι μπύρες μαζικής παραγωγής γίνονται συνήθως με φυσικά σάκχαρα και τα δημητριακά και περιέχουν έχουν ελάχιστα ή καθόλου τεχνητά συστατικά.

Ας θυμόμαστε πάντως ότι η συνιστώμενη ημερήσια κατανάλωση δεν πρέπει να υπερβαίνει τα δυο με τρία ποτά την ημέρα για τους άνδρες και ένα ή δύο για τις γυναίκες. Και με ένα «ποτό», εννοείται ένα ποτήρι 150 ml κρασί ή 350ml μπύρας με 5% περιεκτικότητα σε αλκοόλ.