Από τον Θ. Λέλεκα 


Αυτή την εβδομάδα τα καλά νέα μας έρχονται από τις ΗΠΑ, όπου, σύμφωνα με μελέτη της εταιρεία ερευνών Gallup, το κρασί «ισοφάρισε» τη μπύρα στις προτιμήσεις του περίφημου «νεανικού κοινού». Και αν η είδηση αυτή για κάποιους φαντάζει ασήμαντη και μακρινή, πιστέψτε με, δεν είναι.

Μπορεί η Αμερική να είναι μια αγορά που απέχει πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα από τη δική μας (τόσο σε απόσταση, όσο και σε χαρακτηριστικά), να όμως που στην προκειμένη περίπτωση γίνεται βαρόμετρο ενός πολύ σημαντικού φαινομένου. Και δεν αναφέρομαι (μόνο) στο γεγονός ότι οι ΗΠΑ αυτή τη στιγμή αποτελούν μία από τις πιο σημαντικές εξαγωγικές αγορές για το Ελληνικό κρασί.

Αυτό που με χαροποιεί ιδιαίτερα είναι κάτι πολύ πιο γενικό και πολυδιάστατο. Βλέπετε, αν μία αγορά στην οποία η μπύρα αποτελούσε μέχρι πρότινος την απόλυτη καθημερινή επιλογή στρέφεται εξίσου προς το κρασί, αυτό σημαίνει πως οι προσπάθειες όλων αυτών που ασχολούνται με το κρασί με στόχο να το κάνουν πιο αγαπητό και προσιτό στο ευρύ κοινό πιάνουν τόπο!

ΝΑΙ - το κρασί είναι για όλους, για οποιαδήποτε στιγμή, συνδυάζεται με τα πάντα και μπορούμε να το απολαύσουμε στο τραπέζι, αλλά και μακριά από αυτό. ΟΧΙ – δεν χρειάζεται να είναι κανείς γευσιγνώστης, ούτε να ξοδέψει μια περιουσία, αλλά ούτε και να γιορτάζει μια ιδιαίτερη περίσταση για να ευχαριστηθεί ένα ποτήρι – ή ένα μπουκάλι – κρασί.

Η Αμερικάνικη αγορά μίλησε. Και αν γίνουν παρεμφερείς έρευνες και σε άλλες χώρες, είμαι σίγουρος ότι τα αποτελέσματα θα είναι αντίστοιχα. Την επόμενη φορά λοιπόν που θα απολαύσετε ένα ωραίο ποτήρι κρασί – και ελπίζω αυτή να είναι πολύ σύντομα – να σκέφτεστε ότι είστε μέρος ενός πολύ ευχάριστου, παγκόσμιου φαινομένου. Στην υγειά μας!..

Θόδωρος Λέλεκας