| Αποσύνδεση | Σύνδεση | Επικοινωνία |

Το καλάθι μου 0 Item (s)
Εναλλαγή Πλοήγησης

Τι είναι -αλλά και τι ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ- τα "TOP20" κρασιά μας;

Τι είναι -αλλά και τι ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ- οι "Πρωταθλητές";
Από τον Τ. Πικούνη

Σε λίγες μέρες δημοσιεύουμε τα TOP20 κρασιά του House of Wine για το 2020. Μπορεί ήδη να τα γνωρίζετε, αν διαβάζετε αυτό το άρθρο καθυστερημένα. Κάθε λίστα φέρνει... γκρίνια! Και αμφισβήτηση... Πριν λοιπόν αρχίσετε να γκρινιάζετε για τους "Πρωταθλητές"  -τα Top 20 κρασιά- του House of Wine, διαβάστε αυτό το άρθρο. Εξηγεί τι είναι -αλλά και τι ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ.

Κάθε αρχή του χρόνουτο House of Wine δημοσιεύει τα κορυφαία 20 κρασιά του. Μια μοναδική παρουσίαση της δημοφιλίας των κρασιών στην Ελλάδα! Πως προκύπτουν αυτά; Δεν βγαίνουν από την κρίση κάποιων ειδικών ούτε από τις συνεδριάσεις της επιτροπής κάποιου διαγωνισμού, αλλά ούτε από μια δημοσκόπηση. Τα Top 20 κρασιά της χρονιάς, οι «Πρωταθλητές» (έτσι ονομάζαμε τα Top 20 κρασιά στο παρελθόν), αποφασίζονται από εσάς, τους φίλους του κρασιού! Είναι τα καθημερινά «βραβεία» που απονέμετε εσείς σε κάποια κρασιά τιμώντας τα με τις αγορές σας! Βασίζονται στις ετήσιες πωλήσεις του House of Wine... Είναι τα βραβεία κοινού, τα μοναδικά στην Ελλάδα που αποτυπώνουν την δημοφιλία των Ελληνικών και ξένων κρασιών.

Έχουμε κατά καιρούς δεχθεί μια ερώτηση σχετικά με τους Πρωταθλητές, που φαίνεται λογική: "Πώς είναι αμερόληπτη η κατάταξη όταν με την πολιτική marketing το House of Wine μπορεί να επηρεάσει αυτή την κατάταξη;"

Πριν απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα, να εξηγήσουμε τι πραγματικά αναδεικνύει η κατάταξη των "Πρωταθλητών" μας.

Όχι, δεν αναδεικνύει τις πωλήσεις κρασιών γενικότερα. Το "χύμα" κρασί δεν υπάρχει εδώ, αλλά ούτε και οι πωλήσεις που γίνονται από το Super Market, όπου το κριτήριο της τιμής σε συνδυασμό με τη θέση στο ράφι (στο ύψος του ματιού, εμπρός/πίσω κλπ) είναι κυρίαρχο για κάποιον περιστασιακό καταναλωτή κρασιού που το αγοράζει συνήθως όταν κάνει το τραπέζι σε φίλους. Αλλά και το επίπεδο των «κριτών», των πελατών του House of Wine είναι το μέσο επίπεδο στην γνωσιολογική κατάταξη των αγοραστών κρασιού: Είναι αγοραστές που, -λόγω της εκτεταμένης πληροφόρησης που παρέχει το House of Wine σχετικά με το κρασί και τα περί αυτό- γνωρίζουν τα σχετικά με το κρασί που αγοράζουν, και επιλέγουν συνήθως με βάσει κάποια κριτήρια που απέχουν από την «θέση στο ράφι».

Όχι, δεν αναδεικνύει μια ποιοτική κατάταξη των κρασιών μόνο. Οι ποιοτικές κατατάξεις γίνονται από επαγγελματίες κριτές, που κρίνουν αποκλειστικά και μόνο την ποιότητα των κρασιών. Εδώ επιβραβεύεται η ποιότητα, αλλά και το marketing ενός κρασιού, αφού κριτές είναι οι καταναλωτές. Και είναι άπειρες οι φορές -δυστυχώς!- που εξαιρετικά κρασιά δεν έχουν την αντίστοιχη εμπορική επιτυχία, γιατί το marketing μένει πίσω.


Αναδεικνύει λοιπόν τις πωλήσεις κρασιών που βρίσκονται πάνω από ένα επίπεδο ποιότητας με βάση την σχέση ποιότητας/τιμής που διακρίνει το κάθε ένα, προς πελάτες συνειδητούς στην πλειοψηφία τους φίλους του κρασιού. Αναδεικνύει την εμπορική επιτυχία των κρασιών, την συνολική προσπάθεια του παραγωγού και των συνεργατών του, πωλητών, διακινητών, αντιπροσώπων. Με μιά κουβέντα, αναδεικνύει την δημοφιλία των κρασιών,

Όταν επιβραβεύουμε ένα κρασί με βάση τις πωλήσεις του, ουσιαστικά επιβραβεύουμε την συνολική του επιτυχία που εκφράζεται με τη Δημοφιλία του: Δηλαδή ασφαλώς την ποιότητα του κρασιού -κανένα κακό κρασί δεν θα φθάσει στους πρωταθλητές- , ασφαλώς την τιμή του σε σχέση με την ποιότητα, -γιατί με βάση την σχέση ποιότητας/τιμής κυρίως κάνει τις αγορές του ο καταναλωτής-, αλλά παράλληλα και το marketing του κρασιού από τον παραγωγό ή τον αντιπρόσωπό του στην Ελλάδα. Γιατί χωρίς το marketing, το κρασί δεν θα γίνει γνωστό, και -όσο καλό και αν είναι- δεν θα αγοραστεί από τους καταναλωτές.

Το House of Wine προωθεί κρασιά που -με πολύ αυστηρά κριτήρια- βρίσκονται πάνω από ένα επίπεδο ποιότητας. Δεν είναι super market κρασιών όπου κάθε κρασί έχει θέση στο ράφι, αρκεί να συμφέρει να προωθηθεί. Θα έχετε παρατηρήσει ότι δεν διακινούμε κρασιά όλων των παραγωγών -χωρίς αυτό επ' ουδενί να σημαίνει ότι όσων παραγωγών τα κρασιά δεν διακινούμε είναι απαραίτητα κρασιά κακής ποιότητας- αλλά δεν διακινούμε αρκετές φορές και όλα τα κρασιά ενός παραγωγού, κάποια εξαιρούνται και κάποια προκρίνονται με τα δικά μας αυστηρά κριτήρια ποιότητας. Έχοντας αυτό υπ' όψη να τονίσουμε ότι, στο 99% των περιπτώσεων η τιμή καταλόγου μας είναι η συνιστώμενη από τον παραγωγό τιμή. Όταν κάνουμε προσφορές κάποιων κρασιών, συνήθως εκμεταλλευόμαστε για χάρη των πελατών μας επιπλέον εκπτώσεις που παίρνουμε κατά καιρούς από παραγωγούς ή προμηθευτές μας.

Έτσι λοιπόν πράγματι, μέσα από προσφορές μας μπορούμε να επηρεάσουμε τον καταναλωτή προς κάποια κατεύθυνση, αλλά αυτό είναι απόρροια του marketing του παραγωγού ή προμηθευτή μας, που και αυτό αποτελεί συνιστώσα που αναδεικνύει κάποιο κρασί. Αλλά εδώ έρχοντα να υποστηρίξουν την αξιοπιστία των "Πρωταθλητών" και οι μεγάλοι αριθμοί: Όταν διακινούμε κάθε χρόνο κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες φιάλες, η επιρροή μας αυτή είναι ουσιαστικά αμελητέα.

Πάντως, για ένα να είστε βέβαιοι: Κανείς φίλος του κρασιού δεν θα αγοράσει για δεύτερη φορά ένα κρασί που δεν του αρέσει, όσο και αν το marketing του κρασιού μπορεί να είναι εξαιρετικό. Έχουμε παραδείγματα παραγωγών που μπορεί να κάνουν εξαιρετικό marketing των κρασιών τους χωρίς τελικά να καταφέρνουν να αναδειχθούν στα δέκα ή δεκαπέντε πρώτα (ούτε καν στα 50 πρώτα!) ακριβώς επειδή τα κρασιά τους δεν είναι ποιοτικά.

Ένας άλλος παράγοντας που κάνει την κατάταξη των "Πρωταθλητών" αξιόπιστη, είναι η γεωγραφική διασπορά: Το House of Wine διακινεί τα κρασιά του σε όλη την Ελλάδα, και το ποσοστό των πωλήσεων εντός/ εκτός λεκανοπεδίου Αθηνών είναι πολύ κοντά στο πληθυσμιακό ποσοστό. Είναι λοιπόν εξαιρετικά αντιπροσωπευτικό, γιατί δεν αντιπροσωπεύει τις πωλήσεις μιας περιοχής όπως μια κλασσική κάβα, αλλά όλης της Ελλάδας. Επιπλέον, είναι προσιτό σε όλα τα βαλάντια, κάτι που δεν γίνεται με μια κάβα π.χ. του Κολωνακίου.

Οι κατατάξεις των κρασιών σε σχέση με την ποιότητά τους γίνονται από περιοδικά ή οργανισμούς και δοκιμή των κρασιών από ειδικούς γευσιγνώστες-οινογνώστες, κατανεμημένα με βάση την τιμή τους, δηλαδή κατάταξη κρασιών κάτω από 10 Ευρώ, κατάταξη κρασιών από 10-25 ευρώ κλπ. Εν τούτοις, είναι αδύνατο να συγκρίνουν κρασιά διαφορετικών τιμών με αυτή την μέθοδο. Αντίθετα, ο καταναλωτής αναδεικνύει με τις επιλογές του ουσιαστικά την καλύτερη σχέση ποιότητας/τιμής, γιατί με βάση αυτή αγοράζει κυρίως. Γι' αυτό θα δείτε και στους "Πρωταθλητές" κρασιά με σημαντικό εύρος τιμών.

Ένας ακόμη παράγοντας που κάνει τους "Πρωταθλητές" μας να αξίζουν την προσοχή τόσο του κοινού όσο και των παραγωγών/διακινητών είναι ότι αναδεικνύουν τάσεις. Οι "Πρωταθλητές" αποκάλυψαν κατά την οικονομική κρίση την στροφή των καταναλωτών προς φθηνότερα κρασιά, και την εξαιρετική προσοχή που έκτοτε δίνουν στην σχέση ποιότητας/τιμής. Όπως επίσης αποκάλυψαν έγκαιρα την τεράστια στροφή που έγινε προς τα ροζέ κρασιά.

Αναδεικνύουν επίσης την γενικότερη προσπάθεια ενός παραγωγού, την βελτίωση των κρασιών του, την προσπάθεια που κάνει να τοποθετήσει τα κρασιά του στην αγορά, την προσοχή στην τιμολόγηση και στην σχέση ποιότητας/τιμής.

Παρακολουθείστε τους "Πρωταθλητές" μας
. Κάθε τέλος εξαμήνου παρουσιάζουμε τους "Πρωταθλητές" - τα Top 20 πια κρασιά-συγκεντρωτικά μέχρι τότε. Είναι μια εξαιρετικά αξιόπιστη λίστα, χρήσιμη για τις επιλογές σας, γιατί ουσιαστικά αντιπροσωπεύει κρασιά που έχουν για την τιμή τους τη καλύτερη σχετικά ποιότητα.

Μοιραστείτε το άρθρο: