Τα απρόβλεπτα συμβαίνουν σε όσους τα ...σχεδιάζουν

Τα απρόβλεπτα συμβαίνουν σε όσους τα ...σχεδιάζουν
Ή, τα απρόβλεπτα συμβαίνουν σε όσους  δεν απελπίζονται...

Δεν είμαστε άνθρωποι που κάνουμε πράγματα "ελαφρά τη καρδία" - ή στα νεότερα ελληνικά, "στο ποδάρι"!

Προσπαθούμε να μελετούμε τα πάντα πριν ξεκινήσουμε κάποια νέα δραστηριότητα, κάποια καμπάνια... Ναι, είμαστε αργοί στην απόφαση αλλά πολύ γρήγοροι στην εκτέλεση! Οι καλοί μας φίλοι και πελάτες το ξέρουν αυτό...

Έτσι έγινε και με το τελευταίο μας project, την αποστολή ελληνικών κρασιών και στο εξωτερικό: Το μελετήσαμε, είδαμε από που θα έρχονται οι παραγγελίες, προσπαθήσαμε να προβλέψουμε χρονικά την ανάπτυξη της νέας μας δραστηριότητας, την απαιτούμενη επένδυση, τις δαπάνες, τις χρηματοροές (cash flow), μελετήσαμε το προφίλ των νέων μας πελατών, εσωτερικού και εξωτερικού, προϋπολογίσαμε το τζίρο των παραγγελιών από την Ελλάδα προς το εξωτερικό και τις παραγγελίες εξωτερικού, το ίδιο και για το κέρδος, προχωρήσαμε στις απαραίτητες συμφωνίες, ορίσαμε την ημερομηνία έναρξης, κάναμε τα πλάνα προώθησης και marketing, σχεδιάσαμε τα banners, τις διαφημίσεις ...και ξεκινήσαμε!

Και βέβαια... πέσαμε σχεδόν σε όλα έξω!

Γιατί η ανταπόκριση ήταν πολλαπλάσια της προβλεπόμενης, ο τζίρος μεγαλύτερος, η ανάπτυξη πολύ ταχύτερη... όλα γρηγορότερα, όλα καλύτερα! Όλα όσα προβλέψαμε έγιναν κάπως ...σε άλλη κλίμακα!

Αλλά τουλάχιστον ήμασταν ευχαριστημένοι που οι παράμετροι είχαν προβλεφθεί...

Μέχρι πριν λίγες μέρες... γιατί έγινε κάτι ...απρόβλεπτο, που επανελήφθη χθες ! Κάποιες εταιρείες με βάση -ας πούμε- την Ισπανία, αμιγώς Ισπανικές, μας παρήγγειλαν ελληνικά κρασιά για δώρα σε προορισμό την... Αγγλία, το Βέλγιο και την Ιταλία! Σε Άγγλους, Βέλγους και Ιταλούς παραλήπτες! Το ίδιο έγινε και με Αγγλικές εταιρείες αντίστοιχα!

Ήταν κάτι που δεν το είχαμε προβλέψει... Περιμέναμε παραγγελίες από και προς την Ελλάδα, περιμέναμε Άγγλοι, Ισπανοί, Ιταλοί κλπ. να παραγγείλουν ελληνικά κρασιά για τον εαυτό τους ή σαν δώρα σε συμπατριώτες τους, περιμέναμε Έλληνες να στείλουν κρασιά σε ξένους, αλλά το παραπάνω ..τρίγωνο  ήταν απρόσμενο.

Η έκπληξή μας ήταν πολύ ευχάριστη... Βέβαια, το «δείγμα» είναι ακόμα πολύ μικρό, αλλά εντούτοις αποκαλύπτει μια άλλη παράμετρο άγνωστη μέχρι σήμερα, που μπορεί πια να αξιοποιηθεί και να αναπτυχθεί! Και είναι ευχάριστη, όχι μόνο γιατί μπορεί να αποτελέσει άλλη μια -απρόβλεπτη!- πηγή εσόδων για το House of Wine, αλλά γιατί δείχνει  την πιθανή δυναμική των Ελληνικών κρασιών στο εξωτερικό! Όπως επίσης και την εμπιστοσύνη σε μια ελληνική εταιρεία- το House of Wine εδώ- όταν η εμπιστοσύνη σε Ελληνικές εταιρείες βρίσκεται σήμερα μάλλον στο ναδίρ!

Θέλαμε να μοιραστούμε με εσάς, τους φίλους μας αυτή την εξέλιξη. Και να την κάνουμε δημόσια, για να δείξουμε ότι δεν είναι όλα απογοητευτικά, μίζερα, ότι δεν αξίζουμε τα συναισθήματα απογοήτευσης, εγκατάλειψης... ότι δεν έχει χαθεί η ελπίδα...

Αρκεί να μην στεκόμαστε ακίνητοι, παγωμένοι, να μην κοιτάμε με τρόμο το μέλλον ή να μοιρολογούμε το "χαμένο παράδεισο", αλλά να κάνουμε κάτι, συστηματικά, μεθοδικά, προγραμματισμένα... Η ελπίδα βρίσκεται πολύ πιο μπροστά από το βάθος του τούνελ και για να την συναντήσουμε πρέπει να κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση...

"Those who can, do" ...λένε οι Άγγλοι (αυτοί που μπορούν, πράττουν). Και αλλάζουμε εμείς την συνέχεια του ρητού -που λέει "Those who can't, teach" (αυτοί που δεν μπορούν, διδάσκουν)- σε "Those who can't, despair (αυτοί που δεν μπορούν, απελπίζονται)".

Μοιραστείτε το άρθρο: